Hej, Du menar att om du har ett javascript som lägger till poster till en dropdown, sen postar sidan till servern och då skall du se vilka poster som ändrats? Du förstod helt rätt. Skjuter du värden från en handscanner som skickar med sig enter-tryck då för att lägga till saker i en lista eller? Japp... Du kommer inte få med options som du skapat själv. Det lättaste är att ha ett hiddenfält som du populerar samtidigt. Dess data kommer skickas med. Så varje gång du lägger till ett objekt i en dropdown så gör du motsvarande inlägg i ett hiddenfält. Det är nog den lättaste lösningen enligt mig. RÄcker troligen med komma-separerade värden vilket är snabbt och enkelt att bara slänga in i fältet... Tack det fungerade fint!Hämta värden manipulerade från klienten?
Hur kan man hämta värden från kontroller vars egenskaper/element har blivit manipulerade/skapade från klientsidan?
När jag t.ex. tar en asp:dropdownlist och adderar/manipulerar dess "options" från klienten, följer ändringarna inte med tillbaka till servern när jag gör en postback.
Även när "ViewStateEnabled" är satt till "false" på kontrollen upplever jag fortfarande samma problem.
Någon med en lösning?
Hälsningar // TobbeSv: Hämta värden manipulerade från klienten?
Spontant skulle jag säga, använd ajax och lägg till posterna i databasen istället och sen samtidigt refresha just dropdown-kontrollen så alltid det riktiga finns där.
Men jag kan ha missförstått också ;)Sv:Hämta värden manipulerade från klienten?
Jag har funderat på att använda Ajax, men tyvärr är det en handscanner som skall använda sig av tjänsten och därför finns det ingen tid för en post mellan varje produkt som scannas.
Ja - enligt min uppdragsgivare måste tjänsten vara webbaserad.
Någon som vet hur jag får över dessa poster till serversidan?
// TobbeSv: Hämta värden manipulerade från klienten?
Sv:Hämta värden manipulerade från klienten?
Användaren skannar ett antal produkter som sedan placeras på en hylla. När hyllplatsen skannas skickas en kvittens i postback.Sv: Hämta värden manipulerade från klienten?
Sv:Hämta värden manipulerade från klienten?
Men _borde_ det inte fungera ändå om man sätter "ViewstateEnabled" till "false"?
// Tobbe