Hur kan man på lättaste sätt switcha resursfil i en webbaplikation. Jag har fyra olika filer och vill styra när dessa saka visas... Finns det inget lätt sätt? Resx-filer känns ju som en smidig lösning när man vill ha språkstöd på webbsidan. I mitt fall har jag en beställningssida som skall finnas på ett antal olika språk, Jag sätter olika sessioner beroende på vad som skall visas. msdn2.microsoft.com/en-us/library/1ztca10y(VS.71).aspx Jo det har jag sett men jag vill ju inte sätta Culture efter besökarens webbläsare uten efter vilket språk dom valt på webbsidan.. Kanske finns det ett bättre sätt att hantera detta själv, har sett lite olika exempel på det innan. Bland annat här. Men är resx filer i en asp.net app trots allt inte den bästa lösningen? Funkar det inte med: jo det borde det göra kanske... Jag testade lite innan men fick problem/fel att nå tillbaka på huvudresursfilen. Man vill ju att man ska falla tillbaka till (fallback) en default fil om någåt blit knas.. nu är det nog löst med er hjälp det var ju lättare än vad jag trodde...Byta resursfil...
Sv: Byta resursfil...
Men hur kan man enkelt skifta resursfil?
Mvh
MKSv:Byta resursfil...
Verkar vara vad du är ute efter. Jag har gjort något liknande men bara på windows applikationer och där fungerar det bra tillsammans med "strongly typed resource class". Jag tror jag använde en pluggin för att göra om sträng konstanter till en statisk property i resource klassen, men nu kommer jag inte ihåg vilken (och kan inte kolla just nu...)
/RubenSv: Byta resursfil...
Jag vill iaf ha ett smidigt sätt att skifta språk på en befintligt sida. alla objekt, textformulär, boxar skall översättas.
/MKSv:Byta resursfil...
Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = new CultureInfo(cultureString);
Där cultureString kan vara "sv", "en", "de" osv. precis som du vill utan att bry dig om webläsarens språk.
/Ruben
Sv: Byta resursfil...
Men sätter man in en exception så kanske det löser det hela!
/MK Sv:Byta resursfil...
Men Näste puck är vad använder ni för att skicka era filer för översättning har sett några resx editorer. Vad har ni för förslag?