Jag skapar upp ett gäng checkboxar dynamiskt. När jag klickar på en av dessa vill jag fånga vilken checkbox som fick klicket och notera dess true / false läge. Det ser väl rätt korrekt ut, men prova ändra AutoPostback till True för checkboxen också. Nja det funkar inte. Det går att sätta autopostback=true men hur fångar man händelsen och vilken checkbox? Vilken box det är kan du ta reda på i funktionen som hanterar klicket: Bra att du får till det. Ledsen att jag förvirrade dig med namnet på min funktion, jag kopierade den rakt av från en av mina sidor.Dynamisk laddad checkbox
Så här laddar jag checkboxen :
<code>
Dim im As New CheckBox
With im
.ID = "ib" + i.ToString
End With
plhGrid.Controls.Add(im)
</code>
Har testat med att göra som när jag skapar upp en knapp utan att det fungerar på en checkbox...
<code>
.CommandArgument = x
AddHandler .Command, AddressOf Me.cmd_aktivera
</code>
Hur fångar händelsen och hur får jag reda på vilken checkbox som klicket inträffade på ?Sv: Dynamisk laddad checkbox
Sv:Dynamisk laddad checkbox
Sv: Dynamisk laddad checkbox
Protected Sub chkActive_CheckedChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles chkActive.CheckedChanged
Dim BoxenDuVillHa as checkbox=directcast(sender,checkbox)
'nu kommer du åt all info om checkboxen och kan plocka ut t.ex. id eller commandargument o.s.v.
End SubSv:Dynamisk laddad checkbox
Vet inte vad jag gör för fel ... kommer till subben im_CheckedChanged vid ett klick...
<code>
Dim im As New CheckBox
With im
.ID = "ib" + i.ToString
.AutoPostBack = True
AddHandler .CheckedChanged, AddressOf Me.im_CheckedChanged
End With
plhGrid.Controls.Add(im)
</code>
<code>
Protected Sub im_CheckedChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
Dim myCheckBox As CheckBox = DirectCast(sender, CheckBox)
'....
End Sub
</code>Sv:Dynamisk laddad checkbox