Försöker komma på nått sätt att verifiera att en användare verkligen vill ta bort ett objekt när dom trycker på en knapp. Vad händer när du klickar på knappen, anropas en postback? Fungerar javascript valideringen? Det funkar faktiskt om man gör som jag skrev, det var andra saker på sidan som störde, men jag ska ta och titta på Ajax också.Verifiera innan en metod kallas
Så här ser det ut nu
<asp:Button ID="delete" Text="Radera" runat="server" OnClientClick="return confirm_delete();" OnClick="form_edit_delete_OnClick" CssClass="DeleteButton" />
med detta javaskriptet
function confirm_delete()
{
if (confirm("Är du säker på att du vill ta bort?"))
return true;
else
return false;
}
Jag tänkte att jag skulle kunna göra på detta sättet, att kalla på javascriptet innan CS-metoden men det funkar inte, den går inte in i CS-metoden "form_edit_delete_OnClick".
Finns det nått bättre sätt att göra detta på?Sv: Verifiera innan en metod kallas
Har du rätt namn på metoden som är angivet i OnClick attributet?
När du dubbelklickar på en knapp i VS skapar den automatiskt en eventhandler i codebehind som döps till "knappens ID" + "_Click", i ditt fall "delete_Click".
<code:asp>
<asp:Button ID="delete" Text="Radera" runat="server"
OnClientClick="javascript:return confirm('Är du säker på att du vill ta bort?');"
OnClick="delete_Click" CssClass="DeleteButton" />
</code>Sv:Verifiera innan en metod kallas
Tack för hjälpen.