Hej! Testa att klicka på den gula listen där uppe och tillåt det som IE vill, jag tror det kan vara problemet. Visst var det inte så hemskt att skriva sitt första inlägg? ;-) Tyvärr gick fungerade det varken med att aktivera den gula baren i IExplorer. du försöker göra inställningar i din Web.Config som IIS7 bestämt att du inte för får på applikationsnivå utan bara på servernivå. Därav felmeddelandet. Jag förstår inte riktigt, kan vara för att jag inte är så inne på alla programerings termer. Kommandot aspnet_regiis -i skall köras i respektive katalog för .net framework. Har du ex 2.0 inställt så finns den i windows\microsoft net\framework\v2. ..... Tackar Pelle!Problem med IIS 7.0
Mitt första inlägg.
Jo det är så att jag har precis börjat programmera i/med (?) ASP.net och skulle nu vilja lägga upp den på min IIS server, vilket är en Vista Buisness med SP1 (SWE).
Installationen av IIS 7.0 gick lugnt och finnt testade att lägga upp en enkel HTML sida jag gjort i webdesignen allt gick bra. Tog sedan bort den, rensade mappen och lade in ASP.net sidan men då får jag detta medelande när jag försöker komma åt den.
http://cid-2caec510a5d615a5.skydrive.live.com/self.aspx/Offentlig/IIS.jpg
Vad gör jag för fel ?
Har sökt/läst lite på internet, men har inte funnit något som hjälpt.
Förlåt om jag lägger denna post fel men hittade ingen kategori för IIS så fick bli ASP.netSv: Problem med IIS 7.0
Sv:Problem med IIS 7.0
Kan vara så att iis:en inte är inställd rätt eftersom du installerat den EFTER visual studio .net.
Testa att från cmd skriva: aspnet_regiis -iSv: Problem med IIS 7.0
Det fungerade inte heller att använda "aspnet_regiis -i", får detta felmedelande.
aspnet_regiis är inte ett internt kommando, externt kommando,
program eller kommandofil.
Det är väll den vanliga CMD'n du menade ?
Om det spelar någon råll så har jag...
Visual Studio 2008 ProSv: Problem med IIS 7.0
Specifikt så är det handlersdelen i system.webserver som den anser vara låst.Sv:Problem med IIS 7.0
Men förstår att "jag" har gjort något som jag inte får göra för IIS7. Men vad ? och hur löser jag det ?Sv: Problem med IIS 7.0
Sv:Problem med IIS 7.0
Verkar som det fungerar nu.
Men jag använde inte koden i v.3.0 mappen, för det gick inte. Skulle den det ?