hej alla, Har ni lagt på senaste service pack för .NET framework? Det finns en bugg i .NET som gör att det går långsamt. Den löses med service packet. hej tack för ditt svar Finns det något specifikt som går långsamt? Är det databasen eller .NET? Har du kört någon trace? Tack igen Har du testat din app. på en annan IIS? jo, vi har en test miljö oxå, men på grund av burken är lite ädler då är den ännu långsammare. Om du har en sida med datakontroller, men helt utan databaskopplingar och databasanrop, tar det lång tid då också? Jag måste beskriva Applicationen lite närmare <b>när jag kör mot localhost då går den lite snabbare</b> Att indexera vissa fält i en databas kan göra mirakel på prestanda ;) Jag har inte alls ändrat koden. men varför den var snabbt när den körde under 1.1? har du anpassat koden något ? "rättat" allt som blivit obsolete i 2.0 jag får faktiskt många obsolete warningar. beror det på den? det enda jag känner till som slöar ner av de obsolete varningar är just det där med xslt transformeringar men eftersom du inte använder det så beror det på något annat. Tack alla ni som spenderade er värdefulla tid för att hjälpa mig lösa problemet. Långsam .net 2.0 efter lyft
Vi hade ett litet system under IIS 6.0 som innehöll två Asp.net 1.1 applikationer och klassisk Asp. Nu har vi gjort om våra asp.net 1.1 applikationerna till 2.0 och publiserat under en annan website som körs under 2.0 men det har blivit så longsam. är det nån som vet varför?
tack så mycketSv: longsam .net 2.0 efter lyft
Sv:longsam .net 2.0 efter lyft
om du menar "Microsoft Framework 2.0 service pack 1.0". ja det finns (under control panel - add remove program).
om jag rebuildar hel solution med Release mode. ska jag ta filerna från bin katalogen eller från obj eller release??? spelar den någon roll?
tack igenSv: longsam .net 2.0 efter lyft
jag tror inte om det är databasen som är longsam för att vi anväder samma config filer (som innehåller samma connectionstrings) och samma databaser.
en sak som jag inte förstår är att när jag klickar på t.ex. en länk, efter en kort tag sluttar internet explorer snurra (som vanligt) men den tar runt en halv minut tills kontrollerna (datagrid) dyker upp.
jag har följande i web.config filen
<trace enabled="true" requestLimit="10" pageOutput="false" traceMode="SortByTime" localOnly="true"/>
var kan jag hitta log filerna?Sv: longsam .net 2.0 efter lyft
ISS:en kan vara boven i dramat till "långsamheten".Sv:longsam .net 2.0 efter lyft
när jag kollar på trace loggen. det visar mellan begin load till end load ökat till 14 sekunder och den har ökats hela tiden.Sv: longsam .net 2.0 efter lyft
1. Jag har windows XP installerat lokalt. jag rebuildar den och publiserar den genom att högerklickar på web applikationerna och väljer "Publish ..." när jag kör mot localhost då går den lite snabbare.
2. hela applicationen består av två sticken "Web Application" och en klassisk asp applikation som är en virtual directory, så här struktur:
Web App1 --> som är själva web site:en under den finns = mydomain.se
Web App2 --> som är virtual directory = mydomain.se/blah
classic ASP --> som är virtual driectory = mydomain.se/blah2
Alla tre använder databas koppling mot samma databasserver men olika databaser. Men det är BARA "Web App2" som är långsam. den classiska asp är snabb även den åxo går mot databasen.
Tack så väldigt mycket för erSv: longsam .net 2.0 efter lyft
Vad innebär <b>lite snabbare</b>? Är det normalfort, eller fortfarande väldigt långsamt? Om det går långsamt på din utvecklingsmaskin också så verkar det ju mer vara applikataionen än servern som är problemet. Hur har du kodat med exceptions och sånt? Fångar du några exceptions? En anledning till att något går långsamt är ju att det skapas en väldig massa exceptions... Knappast troligt att det är så, men kan ändå vara värt att kolla upp.
/JohanSv:longsam .net 2.0 efter lyft
Sv: longsam .net 2.0 efter lyft
hur är applikationen uppbyggd? använder du tex. xml/xslt ?Sv: longsam .net 2.0 efter lyft
nej jag använder inte xml/xslt.
jag laddade ner 1.1 koden från TFS och rebuildade den i VS 2005 och sedan publiserade inget mer.Sv:longsam .net 2.0 efter lyft
Här finns lite info om problem som kan uppstå vid uppgradering, (sök på performance i texten)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa479312.aspx
kanske du missat något vid konverteringen? finns lite info om hur man ska uppgradera här
http://msdn.microsoft.com/en-us/asp.net/aa336650.aspxSv: longsam .net 2.0 efter lyft
en annan test som jag har gjorde och kanske hjälper er att komma på något svar är att jag flyttade hela applikationen till en iis 5.1 server i stället (windows xp) där är applikationen snabb väldigt stora skillnader.