Har ett väldigt konstigt problem. ja det ligger nog inte i koden. För när jag testar på min lokala server så fungerar allt bra men när jag laddar upp det på webhotellet så uppstår problemen. Känns som ett sessions-problem. Fast sessionen bör ju inte dö efter så kort tid. Kolla med webbhotellet vilken sessionstid som är satt.sidan tappar fokus
Jag har en asp.net sida där jag använder mig av image buttons. Knapparna används för köra olika funktioner. När jag öppnar sidan och använder knapparna direkt så fungerar allt som det ska. Men om jag öppnar sidan och väntar ca 1 minut och sen trycker på knapparna så laddas sidan bara om, men funktionen i kapparna körs inte. Trycker jag sedan på knappen direkt efter så fungerar allt som det ska igen.
Vad kan detta beror på ?
Ett annat problem som händer är att jag har flera textboxar som när sidan laddas första gången hämtar värden från en databas. Skriver jag något i textboxarna och sen trycker på någon av mina knappar då (efter ca 1 minut) så sätts boxarna tillbaka databas värdet, trots att den funktionen bara kallas if(!this.IsPostBack)
Det känns som om hela sidan laddas om på nytt. när den har varit inaktiv ett tag !
Tacksam för hjälp ?
/RobinSv:sidan tappar fokus
/RobinSv: sidan tappar fokus