Startar en PDF utskrift och vill samtidigt byta sida. Utskriften av PDf verkar stoppa Response.Redirect. Går det att komma runt detta? Vad vill du åstadkomma? En redirect måste göras innan något annat skrivs ut och förhindrar därför all möjlighet att "skriva ut" något annat på samma sida. Du kan alltså inte göra något mer än att visa pdf:en i samma request. Jag vill skicka upp en PDF som jag skapar till användaren samtidigt som jag byter sida eller ändrar innehållet. Men som jag märkt ändras inget på sidan som skapar PDF:en eller att det går att byta sida. Om du vill skapa ett nytt fönster så är det länken till pdf-dokumentet som måste göra det. Du kan inte från servern styra vart sidan ska visas. ..Vilket leder till en lösning: Istället för att skriva ut pdf:en så skickar du tillbaka lite html som: någon vill såga min ide? en annan lösning är ju att använda en gömd iframe för att få fram din pdf samtidigt som du visar en "ny" sida dvs den som innhåller iframen och det du vill redirecta till.Hur få till sidbyte?
<code>
Response.ContentType = "Application/pdf"
Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" & filename & ".pdf")
Response.OutputStream.Write(PDFstream.GetBuffer(), 0, PDFstream.GetBuffer().Length)
Response.End()
PDFstream.Close()
Response.Redirect(minsida)
</code>Sv: Hur få till sidbyte?
/JohanSv:Hur få till sidbyte?
Då jag skör allt ett och samma webläsar fönster så kanske det funkar om jag skickar PDF:en till en ny sida och därefter ändrar.
Hur skickar (streamar) jag PDF:en till ett nytt fönster?Sv: Hur få till sidbyte?
/JohanSv:Hur få till sidbyte?
1) Öppnar nytt fönster och
2) Går till samma sida igen, fast lägger till t.ex. ?pdf=true eller något på url:en som du sedan kollar på servern, och då skickar pdf:en istället för att skriva ut html-kodenSv: Hur få till sidbyte?
lagra PDF:en i en session variabel som sedan kontrolleras av default.aspx..... (har inte testat så jag vet inte ens om det är möjligt)Sv:Hur få till sidbyte?
i iframen kör du den kod du visade i första inlägget men du tar bort redirecten