Är det möjligt att göra något i stil med det här? Ett sätt att lösa det på är ju t ex att från din prompt, tilldela en textbox med runat="server" (hidden) med värdet från din textbox, submit:a formuläret och då kan kan du ju enkelt läsa ut värdet från textboxen från codebehind. Ja, om jag förstått dig rätt så menar du att jag har en asp:button som onClick kallar på ett javascript som öppnar en prompt, besökaren skriver sin text i prompten och texten sparas till en asp:textbox som är satt till hidden. Om du anropar javascriptet i en asp:button's OnClientClick så bör den posta formuläret efteråt. Kan tänkas att javascriptet behöver returnera true, men jag är inte helt säker. Dock skulle jag itne rekommendera en hidden asp:textbox eftersom den itne kommer att fungera speciellt bra. Däremot skulle jag rekommendera ett hidden fält. Antingen <input type="hidden" /> eller en asp:HiddenField (tror den heter så)... Skicka data från javascript prompt till asp.net metod
Besökaren klickar på en länk och får upp en javascript: prompt ruta.
Den skriver någonting i rutan och klickar på ok, texten skickas till en asp.net metod där den kan bearbetas.
Tanken är alltså att det ska fungera som ett vanligt formulär men med en prompt ruta istället för formuläret.Sv: Skicka data från javascript prompt till asp.net metod
Är du med på hur jag menar?Sv:Skicka data från javascript prompt till asp.net metod
Kommer formuläret att postas efter att besökaren matat in prompttexten och klickat på ok eller måste det göras manuellt?Sv: Skicka data från javascript prompt till asp.net metod