Jag har ett litet (stort) problem med en i sammanhanget gigantisk viewstate. Jag har en repeater som allt som oftast presenterar 1 objekt (jämförbart med ett inlägg av denna typ) per sida. Men om det totalt finns 50 objekt (50 sidor) så blir sidans viewstate jättestor (låt oss säga att sidan totalt väger 250 kB) mot om det totalt finns 5 objekt (5 sidor) då sidans vikt också motsvarar ungefär 1/10. Vad kan jag göra för att komma runt detta, det ställer till stora problem? Måste du spara grejjerna i viewstate? Kan du stänga av viewstate för dina repeaters? Ett tips kan väl vara att sätta ViewState=false på den kontroll som orsakar det store ViewStatet och istället populera denna vid varje postback. Det ger mer databas access, men mycket mindre viewstate. Dock kommer du behöva hitta nått sätta att hålla koll på vad kontrollen skall populeras med varje gång. Detta måste göras ganska tidigt om event för kontrollen skall fungera. Som alternativ kan du ladda upp innehållet i en generic list, och loopa ut innehållet och sätta EnableViewState="false". Borde dessutom kunna generera färre db-anrop.Gigantisk ViewState
Jag har kört Profiler för att se vad som hämtas ut, och det är bara de objekt som ska presenteras på respektive sida som hämtas.Sv: Gigantisk ViewState
Sv: Gigantisk ViewState
[EDIT]
Om man skriver inlägg ska man kolla sin fakta...eller rättare sagt skriva rätt... EnableViewState=false ska det så klart vara...Sv:Gigantisk ViewState