Tja Tittar man på www.connectionstrings.com så bör väl en OLE koppling till Oracle se ut så här när man använder en MS provider, skillnaden för User Id och password.. Jag har löst det igenom att läsa mig till lite info på ASP.NET och Oracle koppling
Kör ett intranät som ska kopplas mot en oracle databas av version 10g. Jag har installerat klienten på IIS servern och jag har lagt in en koppling enligt följande:dbconn = New OleDbConnection("Provider=MSDAORA;Data Source=kurs;UID=[usr];PWD=[pwd]")
Jag får felmeddelandet att det är fel användarnamn och lösenord, men jag vet med 100% säkerhet att jag har rätt usr/pwd. Fungerar med SqlPlus. Jag har läst att det kan bli detta fel om man har olika versioner av oracle klient. Men har den klienten installerad som alla andra datorer som jobbar mot fastighetssystemet har. Har labbat som satan nu och har ingen aning om hur jag ska gå vidare. Tar mer än tacksamt emot tips!
Sv: ASP.NET och Oracle koppling
Provider=msdaora;Data Source=MyOracleDB;User Id=myUsername;Password=myPassword;Sv: ASP.NET och Oracle koppling
http://www.codeguru.com/csharp/.net/net_asp/tutorials/article.php/c8477__1/
Sedan avinstallerade jag all .NET framwork på servern. Startade om och la på Oracle klienten men custom och valde borde massor med saker och såg till att .NET connectors var med.
Var också tvungen att lägga till en Reference i Visualstudio. System.Data.OracleClient.
Så nu har jag kontakt. Blev väldigt gråhårig av detta.
Kan ärligt säga att jag inte har FULL koll på hur jag fick fart på kopplingen :)
Tack för hjälpen.