Har vart utan dator och sug att överhuvudtaget syssla med programmering för webb eller annat ett ganska långt tag nu. Köpte precis en dator och vill börja lite lätt med det igen. Läser lite här och vart att om man inte börjat med .net än så är det dags att göra det. Visst det vill jag gärna. Förr kändes det som att antigen börja du med asp eller php. Nu vet jag inte vad... min fråga är alltså, vart ska jag börja? jag vill utvecka för webben, inget annat. Eftersom att du sitter på en mac (om du nu inte kör windows dvs) så är väl det enda jag kan rekommendera är att inte köra asp.net (och framförallt inte asp!) Php tycker jag ser ut som skit, och det är lite för mycket leksaksspråk över det hela utan så mycket tankar bakom, så det vill jag heller inte rekommendera riktigt. Vad tror du om java? Eller python?Vart ska jag börja?
Har tidigare sysslat en del med asp men var inte sådär överdrivet bra på det. grunder+ kanske. Även läst c++ i skolan för några år sedan. Värt att notera är att jag sitter på en mac.
Vad föreslår du att jag ska börja med? vad är bäst? vad behöver jag? länka gärna till artiklar och annat. Sv: Vart ska jag börja?