Så har man fastnat igen. En kvälls googlande har inte gett något svar på detta så jag får hoppas på bättre tur här. objCmd = New OleDbCommand("UPDATE Medlemmar SET sp_spelare=@sp_spelare, .... WHERE MedlemsID=@medlemsid", objConn) På vilket sätt funkar det inte (vilket/vilka felmeddelanden)? Tack så mycket för era svar. Igår la jag ut mitt sessionvärde i en label för att vara säker på att det var rätt. Idag när jag gör samma sak är "labeln" tom. Jag laddar då i stället in värdet i sessionen genom en knapp och en sub och då visas värdet i labeln och varianten med "objCmd.Parameters.AddWithValue("@MedlemsID", Session("varID"))" funkar hur bra som helst. Uppenbarligen hade jag inget värde i min session igår trots att jag var helt säker på det.Session som urval
Jag skapar följande session-variabel i PageLoad
Session("varID") = 1421
Sen vill jag använda den, antingen i sql-satsen
objCmd = New OleDbCommand("UPDATE Medlemmar SET sp_spelare=@sp_spelare, .... WHERE MedlemsID= Session("varID")", objConn)
eller genom att ange "WHERE MedlemsID=@MedlemsID" och sen
objCmd.Parameters.AddWithValue("@MedlemsID", Session("varID"))
Självklart fungerar inget av dessa alternativ trots ett mycket stort antal försök med många olika alternativa lösningar.
Sv: Session som urval
Prova på det viset, du måste namnge din parameter i sql-satsen också.
Hoppla, läste inte tillräckligt noga. Du hade visst provat ovanstående redan.Sv:Session som urval
Vad har Session("VarId") för värde när du försöker använda den om du t.ex. skriver ut den med response.write eller så?Sv: Session som urval
Följdfrågan blir då: Varför får min session inget värde när jag försöker ladda den i Sub PageLoad?
Sub Page_Load()
Session("varID") = 1421
Label1.Text = Session("varID")
If Not IsPostBack Then
BindData()
End If
End Sub