Försöker göra en chat med AJAX. Där chattexten ligger i en span som ligger i en div med overflow: auto. Du får på servern anropa System.Web.UI.ScriptManager.RegisterClientScript istället, borde fungera bättre RegisterClientScript verkar inte fungera särskilt bra för det jag behöver, eller så använde rjag den fel. Oh, ScriptManager.RegisterClientScriptBlock heter den visst. Aja, detaljer.. I page_load skriver jag Hm.. Page.xyz är inte samma sak som ScriptManager.xyz ;) Ohhhh Missade visst den lilla detaljen :p Nu fungerar det utmärkt, tackar!ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.
Nu vill jag att chatten alltid ska scolla till botten vilket görs med min javascript funktiion GoToBottom().
Nedanstående kod fungerar inte som jag vill. Texten uppdateras men diven scrollar inte ner automatiskt.
<code>
<asp:UpdatePanel
ID="AJAXUpdateChat"
runat="server"
>
<ContentTemplate>
<asp:Label
ID="ChatBox"
CssClass="Block"
onchange="GoToBottom();"
Runat="server"
/>
<asp:Timer
OnTick="GetChat"
Interval="2000"
ID="Timer1"
runat="server"
/>
</ContentTemplate>
</asp:UpdatePanel>
</code>Sv: ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.
Sv:ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.
Jag hittar bara exempel som visar hur jag binder en knapp eller liknande till javascriptfunktionen.Sv: ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.
Hur som haver, det borde fungera. Hur gör du nu?Sv:ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.
<code>
string StartupScript = "<script type=\"text/javascript\">" +
"function GoToBottom() {" +
" var objDiv = document.getElementById(\"ChatBoxContainer\"); " +
" objDiv.scrollTop = objDiv.scrollHeight; " +
"}" +
"</script>";
Page.RegisterStartupScript("AutoGoToBottom", StartupScript);
</code>
Men sen tar det stop, hur är det tänkt att jag ska använda/anropa den här koden?Sv: ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.
Sv:ASP.NET AJAX, göra javascript när asp:label uppdateras.