Får följande meddelande när jag ska surfa till en publicerad ASP.NET site via localhost: Låter som om du har fel MIME type i din ContentType. Vet inte varför du skulle få det, men om browser förväntar sig xml och får html så kan det bli skumt. Och andra sidan kan det vara för att du säger att det ska vara xhtml och sedan inte uppfyller "x-delen", dvs in valid xml... Men jag har aldrig sett det bli ett fel av det tidigare... Nej det är jätte skumt, detta är ett projekt som jag och 4 kollegor till jobbar på och ingen av dom har detta problem... Funderingar: Svar: Screenshot finns på : http://www.ridderdesign.se/bilder/screenshot.jpg Ok, tror det är vad jag trodde; det känns som att iis inte mappar *.aspx mot asp.net-isapi, eller att *.aspx är bortplockad i web.config. Känns helt enkelt som att asp.net aldrig parsar källkoden, utan iis slänger bara iväg källkoden rakt av.Problem med ASP.NET och IIS
Det går inte att visa XML-sidan
Det går inte att visa XML-indata med formatmallen XSL. Korrigera felet och klicka sedan på knappen Uppdatera eller försök igen senare.
--------------------------------------------------------------------------------
Ett namn inleddes med ett ogiltigt tecken. Det gick inte att behandla resursen http://localhost/OKPM/OKPM_Start.aspx. Rad ...
<%@ page language="C#" masterpagefile="~/Okpm.master" autoeventwireup="true" inherits="Outokumpu.Okpm.UI.Web.OKPM_Start, ...
Någon som vet vad jag bör göra åt detta?Sv: Problem med ASP.NET och IIS
Sv:Problem med ASP.NET och IIS
Sv: Problem med ASP.NET och IIS
1) Samma webbläsare?
2) Om du kollar på html-koden i webbläsaren, samma som dina kollegor?
3) Samma version av IIS och/eller asp.net?Sv:Problem med ASP.NET och IIS
1) Ja, alla kör IE 7. Blir samma fel i FF 3 (beta 5)
2) Ja helt identiskt
3) Ja, IIS version 5.1 och ASP.NET 3.5Sv:Problem med ASP.NET och IIS
Sv: Problem med ASP.NET och IIS
Är du säker på att htmlkoden är samma i webbläsarna? Inte källkoden till asp.net på servern, utan i webbläsaren?
Är asp.net påslaget i iis? Kollat mappningarna? Testa att köra aspnet_regiis.exe