Hejsan!Deploya en webbsite bäst
Jag skulle vilje veta lite hur forumets besökare bygger och publicerar sina webbprojekt.
Själv har jag VS2005 och när det är dags för mig att deploya en förändring av projektet på nätet så högerklickar jag på rooten och väljer "publish website".
När jag sedan lägger på min nya kod tar det ett tag för sidan att renderas, och det beror väl på att mina aspx:er skall kompileras.
Men jag skulle som sagt vilja veta lite hur ni arbetar med era webbprojekt och hur ni sedan levererar dem.
Hoppas någon fattar vad jag menar här :-)
// nickeSv: Deploya en webbsite bäst
det beror ju lite på hur man vill kunna uppdatera sin site. har du förkompilerad kod så slipper du den lilla kompileringen vid första träffen på siten men du kan inte uppdater filer "on the fly" utan måste publicera om hela webben.
som du kör nu kan du göra ändringar i aspx och app_code on the fly, vilket kan vara smidigt.
jag har jobbat med båda formerna och i mindre projekt utan formalia som leveransversioner och liknande föredrar jag okompilerat, medans det i större projekt med mer formell leveranshantering är betydligt bättre med kompilerade websetupprojekt, i Setupprojektet kan man desutom definiera hur iis ska vara inställd för just den här siten.
själva leveransförfarnadet är ju antigen xcopy av webfilerna eller exekvering av msi paket på webservern.
när jag publicerar som du gör burkar jag publicera till en lokal katalog och sedan leverera den till webserver.