Hallå Jag har använt Ballous tjänst för detta. Mycket enkel, man gör sina anrop via http. Du kan läsa mer här: http://ballou.se/?id=3624 Har tyvärr inte kollat ballou.se än då den sidan tyvärr är blockad på mitt företag. Jag kör mina SMS via Sydafrika. Kanske inte världens mest logiska lösning...men det funkar bra. Företaget ligger på www.clickatell.com Verkar som om det finns en hel del att välja i mellan, och tjänsten verkar vara tämligen lätt använda oavsett vilken leverantör man väljer.SMS via .NET
Då var det bara jag igen för nya frågor kring mitt privata sidoprojekt www.theduffers.se
Har haft en del frågor uppe som jag fått hjälp med (tackar för det!) så jag fortsätter att bolla lite frågor med er...=)
Ni som har svarat på mina trådar innan vet lite vad det handlar om, men för att göra allt så tydligt som möjligt så tar jag allt från början.
På sidan kan användarna lägga upp en fråga om golfspel. Användaren väljer tex speldag, bana etc. Andar spelare tillika medlemmar kan anmäla sig till denna spelförfrågan. Allt fungerar som jag vill men känner att en "nice-to-have" funktion skulle vara att det går ut ett SMS till medlemarna detta för att de inte ska behöva gå in på sidan för att se om det finns någon spelförfrågan utan ett SMS skickas som talar om att det finns en ny spelförfrågan postad på sidan.
Så hur funkar detta i .NET?! Har kikat lite och det verkar som om man måste registrera ett konto hos någon firma som kan tillhandahålla en SMS gateway(eller?). Så vilka har dessa typer av tjänster och vad kostar det?
Någon som har erfarenhet kring detta får gärna skriva något.
Tack på förhand.
Mvh,
ThomasSv: SMS via .NET
Där står priset också.Sv: SMS via .NET
Frågade min leverantör som hostar mina sidor och de rekomenderade aspsms.com
Är det någon som har erfarenhet av dessa?
Mvh,
ThomasSv:SMS via .NET
Enda strulet är första gången man skall köpa krediter då de är nogranna med säkerheten. Men när det väl är gjort är det en bra tjänst att jobba med. Stödjer XML över HTTP, HTTP, COM mfl...Sv: SMS via .NET
Jag får se vilka det blir i slutändan.
Tack för alla tips!
Mvh,
Thomas