Postar det här i asp.net men möjligt att det passar bättre i javascript forumet. Hittade denna fantastiska lösning nu. Observera dock att det inte alls fungerar om Javascript är avslaget. Det är alltid en bra ide att ha en backuplösning då. Bumpar den här tråden, jag tittade närmare på HoverMenyn och märkte att den inte riktigt gör det jag vill.Lägga ut element i förhållande till annat element.
På min sida genererar jag flera <div> taggar med olika innehåll i varje: text, bild, länkar osv.
Det jag vill göra är att när man clickar på DIVen så ska en typ av menyrad visas direkt ovanför den. Jag vill att menyraden ska ligga ovanför Diven på Y-led men inte knuffa ner diven utan istället lägga sig över (Z-led) annan text runtom bilden.
Anledningen att jag postar i asp.net forumet är att jag funderar på ifall det här också kan kombineras med någon typ av ajaxlösning.Sv: Lägga ut element i förhållande till annat element.
http://www.asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/HoverMenu/HoverMenu.aspxSv:Lägga ut element i förhållande till annat element.
Sv: Lägga ut element i förhållande till annat element.
Just nu visar den popupmenyn när man för musen över men menyn försvinner när man drar bort musen. Av nån anledning fungerade det i opera att klicka för att hålla kvar menyn men i IE och firefox fungerar det inte.
Så nu undrar jag om det är möjligt att göra så att menyn visas onclick istället för onmouseover. Jag har tittat lite på javascriptfilen som följer med toolkitet men tyvärr är inte javascript min starka sida.