Hej, På felmeddelandet låter det ju som att du har angett en sökväg som inleds med .. där det inte är giltigt. När du kör lokalt i VS så körs applikationen i en undermapp, dår blir det inte samma sak med sökvägarna. Sökvägen ser rätt ut i adressfältet (http://wsxxxxxx.websoon.com/Menysidor/Kalender.aspx) och i menyn är sökvägen skriven såhär: NavigateUrl="~/Menysidor/Bibliotek.aspx". De enda usercontrols jag har är två menyer. De ligger i min masterpage så om det funkar på förstasidan borde det väl funka på de andra sidorna? Hmm ok, du hade rätt :) Det var min user control som ställde till det. Nu funkar allt, vad glad jag blir. Tack för hjälpen!problem att hitta sökväg
jag har precis publicerat min hemsida men jag får det inte att fungera. Förstasidan kommer upp men när jag ska vidare till en annan sida får jag felmeddelandet "Cannot use a leading .. to exit above the top directory. "
Jag har min Default.aspx i www och sedan en mapp som heter "Menysidor" där de andra sidorna ligger.
Allting funkar när jag kör det lokalt på VS 2005. Jag har en databas också men det verkar inte vara den som ställer till det för jag har bl.a. en kalender som hämtar från databasen på första sidan och det fungerar bra.
Åh... varför blir det så? Snälla hjälp mig.Sv: problem att hitta sökväg
/JohanSv:problem att hitta sökväg
Jag laddade upp en annan sida för ett tag sedan och den var uppbyggd på precis samma sätt. Då hade jag inga problem. (hmm uppenbarligen inte precis samma sätt eftersom det inte funkar nu) Jag hittar inget som jag tycker kan vara fel.
Något tips på vad jag kan testa att ändra?Sv:problem att hitta sökväg
Sv: problem att hitta sökväg