Hej, jag har ett litet problem. Jag har ett formulär som verker förlora sina värden vid postback. Jag känner igen problemet, och jag löste det genom att i den updatepanel som jag använde i modalpopupen sätta UpdateMode="Conditional" då kan man kontrollera själv när den ska uppdateras osv, lite jobbigare att hela tiden komma ihåg att refresha den i tid och otid men det löste det problemet för mig iaf! Hmm jag har updatemode conditional och kör en Updatepanel1.Update(); Löste det till slut. Är inte helt säker vad jag gjorde dock. Tror det berodde på att repeatern lästes om när sidan lästes om.Form värden postas inte
Formuläret ligger i en updatpanel som ligger i en usercontrol. Den här usercontrollen ligger i en ajax control toolkit modalpupup som kallas från en länk i en repeater som ligger i en ajax control toolkit popupcontrolextender. Popupcontrolextendern ligger i en usercontrol som ligger på själva sidan.
Vad användaren gör är alltså:
1. Klickar på en länk för att få upp en popup.
2. I popupen finns en lista(repeater) med länkar, varje länk öppnar en modalpopup.
3. I modalpopupen finns ett formulär (i en updatepanel). När formuläret postas så borde den skicka ett värde som ska läggas i databasen men av någon anledning returnerar Fältnamn.Text null eller "".
Någon som haft ett liknande problem?
Enableviewstate är satt till true och jag ahr även testat utan updatepanelen men med samma resultat.Sv: Form värden postas inte
Sv:Form värden postas inte
Men problemet är inte att den inte updateras eller postas.
Det som händer är att när jag i onclickevent försöker hämta värdet från en textbox inte får något värde och när panelen uppdateras så har alla fält rensats.Sv: Form värden postas inte