Har haft en liten asp.net-sida igång under två år utan större problem men plötsligt får jag felmeddelandet "Server Error in '/' Application - System resource exceeded" på alla aspx-sidor. Jag vet att man inte ska använda Access som databas för hemsidan men för tillfället har jag inga andra alternativ. Är det rimligt att detta ska inträffa på en sida som har 25-35 träffar/dag med en databas på lite drygt 3 mb. I går (när sidan kraschade) registrerades det 14 besökare. Hur kan jag börja felsöka? Finns det något Loopia (där sidan ligger) kan göra? Via det underbara google, kan man få fram lite grann.. Tack så mycket för era snabba svar. Visst Googlade jag och såg alla förslag om att stänga anslutningar och byta till sql server. Jag kände dock att det var inte problemet pga den låga aktiviteten på sidan för tillfället (och för att jag vet att jag stänger anslutningarna) och mycket riktigt, nån timme efter att jag postat här fick jag svar från Loopia att: Om du kan lyckas med att bygga i ASP.NET med MSSQL, så kan du bygga i ASP.NET med MySQL. :) Angående "Eftersom inga webhotell erbjuder mssql server"System resource exceeded
Sv: System resource exceeded
1. It could be due to exceeding no. of concurrent connection or
2. It could be due to some bad coding practices which might have resulted in some memory leaks.
Suggestion: You could try and use CLR Profiler/ASP.NET Profiler to nail down the culprit which is eating away lof of memory.
taadaa.. :)
Microsoft rekommenderar väl ca 5 - 20 samtidiga användare av Access-databaser. Sv: System resource exceeded
"Vi har under förmiddagen haft en överbelastning på den server som dina sidor ligger på. Problemet uppstår då flera kunder skapar många anslutningar till sina Access-databaser. Det är alltså anslutningen till Access-databasen som inte kan upprättas och samtliga sidor ger då samma felmeddelande. Under morgonen har några utav de kunder som haft flest anslutningar kontaktats om detta och felen har minskat därefter."
Inte mycket man kan göra åt ett sånt problem. Eftersom inga webhotell erbjuder mssql server och jag är för dålig kodare för att få ihop asp.net med mysql blir det nog till att bygga om det hela i php i stället.
Återigen, tack för era svar.Sv:System resource exceeded
Ingen större skillnad om man laddar hem dll:n MySql.Data. Bara lite namnförändringar som ex:
<code>
// ms sql
SqlConnection conn = new SqlConnection(connectionstring);
// mysql
MySqlConnection conn = new MySqlConnection(connectionstring);
</code>
Men PHP funkar ju fint också :)Sv:System resource exceeded
Jag kör med http://global-access.se, billigt och har funkat bra med MSSQL.