Hejsan Nu har jag löst problemet med hjälp av en timer control på sidan som i sin Tick triggar repeaterns metoder. Känns dock som en fullösning. Hur disablar man en timer control förresten? När repeatern är laddad vill jag ju inte att timerns Tick ska triggas längre men hittar ingen Stop eller motsvarande på timer kontrollen. Som det är nu sätter jag intervall till 180000 efter att repeater laddats men det känns också som en fullösning. Jag hade ett liknande problem och jag löste det med att ladda den långsamma delen med AJAX.Visa allt annat medan Repeater laddas
Jag har en sida (ASP.NET, AJAX) med en repeater som hämtar data från en databas. Det tar en stund innan all data hämtats (ca 5 sekunder) under den tiden skulle jag vilja att resten av sidan laddas, så att menyer titel och annonser visas och att det bara är repeatern som avvaktar sin data. Under tiden ska en processing-bild eller ngt annat lämpligt visas.
I min hjärna kändees det logiskt att lägga metoden som fyller repeatern i Page_LoadComplete metoden men det verkar inte fungera, inget visas innan repeatern är fylld i alla fall.
Fråga: Var ska jag trigga laddningen av repeatern om jag vill att resten av sidan ska ha laddats först?
//davidSv: Visa allt annat medan Repeater laddas
Sv:Visa allt annat medan Repeater laddas
Jag vet att det går att flusha delar av en sida innan allt är laddat. Googla på response.flush så borde du hitta något lämpligt.