Hej,MyWebPagesStarterKit 1.2.1
Jag har laddat ner och testat detta kit och det funkar kanonbra lokalt på min dator men när jag laddat upp det till mitt webbhotell (Loopia) så funkar det mesta men ej att skapa nya sidor i detta CMS? Detta kit sparar allt i XML-filer och använder ej någon databas men för mitt ändamål med få sidor tycker jag den verkar vara en smidig lösning.
Jag får följande fel.. vad kan detta bero på?
Line 52: //if nothing was found in the cache, the data must be loaded from the disk
Line 53: //load and deserialize the data from the filesystem
Line 54: using (FileStream reader = File.Open(_path, FileMode.Open, FileAccess.Read, FileShare.ReadWrite))
Line 55: {
Line 56: XmlSerializer serializer = new XmlSerializer(typeof(T));
[FileNotFoundException: Could not find file '\\172.21.204.201\webvol2\km\dyna2cxlabdgyz4\demo.xxx.se\public_html\App_Data\Pages\.config'.]
System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath) +328
System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy) +1038
System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share) +114
System.IO.File.Open(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share) +36
MyWebPagesStarterKit.Persistable`1.LoadData() in \\172.21.204.201\webvol2\km\dyna2cxlabdgyz4\demo.xxx.se\public_html\App_Code\Persistable.cs:54
MyWebPagesStarterKit.WebPage..ctor(String id) in \\172.21.204.201\webvol2\km\dyna2cxlabdgyz4\demo.xxx.se\public_html\App_Code\WebPage.cs:31
Administration_Navigation.showPageDetails(String pageId) in \\172.21.204.201\webvol2\km\dyna2cxlabdgyz4\demo.xxx.se\public_html\Administration\Navigation.aspx.cs:240
Administration_Navigation.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in \\172.21.204.201\webvol2\km\dyna2cxlabdgyz4\demo.xxx.se\public_html\Administration\Navigation.aspx.cs:55
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +33
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1436
När jag via en funktion på Loopia startar om min webbplats så dyker den nyskapade filen upp, det verkar som om det är nån slags cache-problem??
/HH