Hej, Låter som om det beror på webbrowsern du använder. Skulle du kunna visa lite kod? tack för det, jag har använt samma os och web läsare,onClientClick funkar inte när applikationen är deployad
I har preciss deployat en liten web application till production. den innehåller några datalist eller repeater som deras item innehåller bland annat en knapp (btnDelete) för att ta bort Item:en. denna knappen har onclick och onclientClick som returnera en javascript confirm.
när jag browsar till min productions maskin inuti själva maskinen genom att köra http://mindomän.com allting fungerar bra. men när jag browsar till det, utanför lokala nätverket, får jag confirm meddelandet men det spelar inte nån roll om man klickar på ok eller cancel den reloadar sidan tar bort item:en.
tack för hjälpenSv: onClientClick funkar inte när applikationen är deployad
Sv:onClientClick funkar inte när applikationen är deployad
här är koden:
Jag måste säga att jag använder en asp:Hidden control för att spara meddelandet för att min applikation är en multilanguage applikation och meddelandet som finns i resource filer sparas i värdet av hidden controllen sedan hämtar jag den från document.getElementbyId('confirmMessage.ClientID').value
asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
<script language="javascript" type="text/javascript">
function ShowConfirmDelete() {
var theMessage = document.getElementById('<%=ConfirmMessage.ClientID%>').value;
return confirm(theMessage);
}
</script>
<asp:Repeater ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1" >
<ItemTemplate>
asp:Label ID="itemdateLabel" runat="server" Text='<%# Eval("CreatedDate","{0:d}") %>' />
<asp:Button ID="RemoveBtn" Onclick="RemoveBtn_Click" runat="server" Text="delete" OnClientClick="return ShowConfirmDelete();" />
</ItemTemplate>
</asp:Repeater>
</asp:Content>