Hej! Jag tror att jag har hittat en ledtråd:Uppdatera ASP.NET AJAX-panel via egen javascriptfunktion?
Jag har en sida som består av en flashapplikation och ett antal ASP.NET AJAX-paneler som uppdateras utan att sidan laddas om. Flashapplikationen kan kommunicera utanför sin egen "sandlåda" via ActionScript-klassen "ExternalInterface". Applikationen kan därigenom anropa ett javascript som ligger på sidan.
Hela flashbiten med anrop är på plats, men jag behöver lite tips på hur jag får ihop det med mina ASP.NET AJAX-paneler.
Ett exempel på en av sakerna jag vill göra:
I flashapplikationen finns ett litet sökformulär. Användaren kan skriva in ett sökord och klicka på "Sök". Då anropas ett javascript (med hjälp av ExternalInterface) på den ASP.NET sida där flashapplikationen ligger. Söksträngen skickas med som argument. En dummyfunktion kan se ut så här:
// Flash vill söka efter något
function flashWantsToSearchFor(string){
alert (string);
}
När jag kör ovanstående får jag upp en javascript-alert med det sökord som skickats ut från flashapplikationen. Nu vill jag få funktionen at göra något "på riktigt", dvs. jag vill att den via ASP.NET AJAX ska göra en sökning i en databas och rendera ut alla träffar den får i en update panel på sidan.
Hur gör jag detta?
Sidan får inte laddas om och jag vill inte heller hålla på och trixa med iFrames. Hela poängen med att jag använder AJAX är att få en enhetlig känsla där Flash samverkar med sidan i övrigt.
Tack på förhand!
/ThomasSv: Uppdatera ASP.NET AJAX-panel via egen javascriptfunktion?
http://encosia.com/2007/07/13/easily-refresh-an-updatepanel-using-javascript/
/Thomas