Hej Du vill: Tack för ditt svar! De stödjer endast post och inte QuesryStrings, tyvärr. Annars vore ju det enklast. 1. Scriptet skapar Form datan och skickar det via POST till 3:e part där kortuppgifter m.m. kommer anges.Skicka form till en 3:e part
Jag har en betalningsfunktion där jag behöver skicka med MerchantId m.m. till en 3:e part för betalning. Detta är ju jätte enkelt i vanlig ASP, där behöver jag bara sätta action i min form-tag för att skicka data, för att dra en parallell över vad jag vill göra. Jag har försökt trixa med WebRequest och WebClient, de skickar datan fint men skickar inte vidare användaren. Jag har sökt efter detta men lösningar med en mellansida i asp som skickar vidare formuläret med hjälp av javascript känns riktigt amatörmässigt och fult. Måste finnas något bättre stöd för detta direkt i .Net.
MVH
JimmySv: Skicka form till en 3:e part
1 ) Skicka data från .NET-sida till 3:e parts sida.
2 ) Skicka vidare användaren till samma sida eller?
Då kommer frågan, vilken typ av postningar stöder den här 3:e parts sidan? Stöder den Querystrings så kan du ju alltid skicka iväg datan samt användaren via: Response.Redirect
Stöder den inte Querystrings och du skall göra en postning med POST med data samt skicka användaren till samma sida.
Så borde du kunna göra på följande sätt:
Där PostIt är en javascript funktion.
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
buttonSubmit.Attributes.Add("onclick", "return PostIt();");
}
PostIt
function PostIt()
{
document.forms[0].action = "http://www.google.se/";
document.forms[0].method = "POST";
document.form1.submit();
}
Sv:Skicka form till en 3:e part
Hur som helst, steg för steg vad jag vill göra:
1. Kunden fyller i sina uppgifter, så som namn och adress
2. Kunden klickar på betala.
3. En postback görs och uppgifterna sparas i en databas, order nummer skapas
4. Scriptet skapar Form datan och skickar det via POST till 3:e part där kortuppgifter m.m. kommer anges.
Vi har diskuterat lösningen med Redirecta till en sida, vars funktionalitet endast är att posta formuläret som skapas med hjälp av javascript, likt din lösning ovan. Men jag tar det som en nödlösning, det känns extremt meckigt och fult. Det är ändå 2008, det måste finnas snyggare, smidigare sätt att göra detta på, så som ASP gjort i så många år redan.Sv: Skicka form till en 3:e part
Om formdatan skulle sparas i ex. Sessions och sedan görs en Server.Transfer till helt ny sida där man kan använda sig av en ful postning med javascript till 3:e part.
I och med att ASP.NET alltid gör postningar till sig själv, så blir man lite begränsad i detta fall skulle jag tro.