Att använda slimbox i vanlig html är synnerligen simpelt, men hur gör jag för att få det att fungera i asp.net då jag använder MasterPage, men sen vill ha slimboxfunktionen att fungera på en ContentPage? Är det inte bara att sätta slimbox på MasterPage-filen, liksom man gör med CSS-filer och så? Skall väl inte vara något svårare att implementera det när man använder ASP.NET? tror det var den hårdaste svarstiden jag haft: 16:00:00 ´hehe Man vill tro att det ska vara så enkelt ja, men det vill sig inte för mig iaf. Nu är jag inte riktigt säker, men är sökvägen korrekt till dina filer, tror inte .NET stödjer tilde om det inte är inom en tag som är runat=server så att säga? Så enkelt kunde det felet avhjälpas ja :)Hur använda slimbox tillsammans med MasterPage och ContentPage?
Antar att det är precis lika simpelt, dock inte för mig :(Sv: Hur använda slimbox tillsammans med MasterPage och ContentPage?
Sv:Hur använda slimbox tillsammans med MasterPage och ContentPage?
Sv: Hur använda slimbox tillsammans med MasterPage och ContentPage?
Jag har, som brukligt är, följande i head-taggen i MasterPage:
<link rel="stylesheet" href="~/css/slimbox.css" type="text/css" media="screen" />
<script type="text/javascript" src="~/js/mootools.js"></script>
<script type="text/javascript" src="~/js/slimbox.js"></script>
Och i ContentPage, för varje bild, ser det ut såhär (inom asp:content-taggen):Sv:Hur använda slimbox tillsammans med MasterPage och ContentPage?
<code>
<link rel="stylesheet" href="~/css/slimbox.css" type="text/css" media="screen" />
<script type="text/javascript" src="~/js/mootools.js"></script>
<script type="text/javascript" src="~/js/slimbox.js"></script>
</code>
Pröva om det funkar bättre att sätta /css/slimbox.css , dvs om css mappen ligger i roten på din applikation, osv.Sv: Hur använda slimbox tillsammans med MasterPage och ContentPage?
Tack så jättemycket!