På en sida (ASP.NET 2.0 C#) finns ett sökformulär och en inloggningsruta. Sökformuläret ligger i Masterpagen. När man ska logga in och bara klickar "enter" så ligger fokus på sökformuläret så en tom sökning görs i stället för inloggningen. Hej Jens, Hej Anders! Ah, jag förstår. Då skall du nog titta lite närmare på Panel-kontrollen. Där kan man också speca en default-knapp. Om du lägger sök och inloggning i olika paneler (alt. en Panel med defaultbutton med annan defaultbutton på formuläret) så borde du kunna få som du vill. Strålande :-)Fokus på fel knapp på ASP.NET sida
Har googlat efter tips men då handlar det oftast om olika formulär, men det kan man väll inte använda på samma sida i ASP.NET 2.0?
Tacksam för tips!Sv: Fokus på fel knapp på ASP.NET sida
Jag tror att detta är exempel på vad du är ute efter:
<form id="form1" runat="server" defaultbutton="btnOK" defaultfocus="ddlCompany">...</form>
Sv:Fokus på fel knapp på ASP.NET sida
Tack för det. Jag skrev nog lite för kort i min fråga så ditt förslag löser inte mitt problem.
Jag vill att fokus ska ligga på olika knappar beroende på vart man skriver. Skriver jag i ett ord i sök-textboxen och klickar enter så är det sök-knappen jag vill ha aktiverad. Men när jag fyller i mina inloggningsuppgifter och klickar på enter så är det logga-in-knappen jag vill ha aktiverad.
Så ditt förslag hade varit kanon om man kunde använda flera formulär på samma sida :-/
Tips på hur man löser det?Sv: Fokus på fel knapp på ASP.NET sida
Sv:Fokus på fel knapp på ASP.NET sida
Så enkelt bara man vet hur man ska göra. Skitsmidigt att sätta det i panelen.
Stort tack för hjälpen!