Hej, Hej, Troligast att det berodde på hur det såg ut i html-dokumenten.Kan inte parsa html mha iTextSharp
Har gjort en snurra som allra sist ska göra en pdf av ett .htm-dokument.
Det funkar inte alls.
Kommenterar jag ut raden för htmlparser och använder mig av nästkommande rad får jag ett fint pdf-dokument med html-koden (som lästs in med streamReader tidigare för en replace).
När jag försöker detta får jag ett felmeddelande:
http://ann.kapborg.se/error.jpg
Dim doc As Document = New Document(PageSize.A4)
PdfWriter.GetInstance(doc, New FileStream(Left(strFileName, Len(strFileName) - 4) & ".pdf", FileMode.Create))
doc.AddTitle("titeln")
doc.AddAuthor("Forf")
doc.AddCreator("Forf")
doc.Open()
HtmlParser.Parse(doc, strFileName)
' doc.Add(New Paragraph(strContent)) 'skriver html-koden som tidigare lästs in med streamReader
doc.Close()
De namespace jag använder är:
Imports System
Imports System.IO
Imports System.Data
Imports System.Diagnostics
Imports iTextSharp
Imports iTextSharp.text
Imports iTextSharp.text.pdf
Imports iTextSharp.text.html
Imports iTextSharp.text.xml
Några förslag?
//AnnSv:Kan inte parsa html mha iTextSharp
Nej och som användare i utvecklingsmiljön har jag fulla rättigheter. Vet att i implementerad miljö behöver rättigheterna justeras, mer då avseende på vilket konto som kör applikationen.
Det har jag dock lagt åt sidan för stunden. I utvecklingsmiljö får jag a) läsa med streamreader b) köra en replace med streamwriter c) skriva en ny pdf i katalogen. Vad mer rättigheter behöver jag?
Har ställt mig frågan och googlat på om det är några särskilda rättigheter som behövs för htmlparse, iTextSharp är en ny bekantskap så jag är lite ute på hal is där. Hittade dock inte någon info. Lite som tyder på att det är dll:ns rättigheter som inte räcker till. Så jag hoppades på att det finns någon här som använt htmlparse med iTextsharp och kunde tala om för mig vad jag missat.
//AnnSv: Kan inte parsa html mha iTextSharp