Hej, Är din site CASP, så borde den inte beröras av en uppdatering som gäller .net-ramverket. Tack för ditt svar, Kanske måste skriva om din funktion, i mina ögon verkar som någon rekursivfunktion, som av någon anledning inte når ett slut.. så sidan bara står och tuggar. Prova skapa ett nytt projekt / virtuell site med hello-world och se om det fungerar. Det är första testen för att se om det ens fungerar att köra ..problem med min site efter har installerat vs 2008
jag har en site (classic ASP) som använder sig av com commponenter (vb6 Active dll:er) för att kommunicera med databasen.
WIN xp och i IIS.en siten körs under framework 2.0
men när jag installerade vs 2008 det går inte köra siten. den bara tuggar och tuggar (browsern ger inget out put). när jag går till control panel och kollar på add remov program ser jag att den har bytt framework 2.0 med framework 2.0 Service pack 2.
när jag av installlerar "framework 2.0 with Service Pack 2" och installerar "Framework 2.0" (utan SP2) då funkar den igen.
tack för er hjälp.Sv: problem med min site efter har installerat vs 2008
Ja, i och med att du installerar vs 2008 så uppdateras .NET-ramverket också, precis som det skall.
Funkar enkla CASP-sidor då? Dvs efter installationen av vs 2008 och .NET 2.0 servicepack 2?
Ex.
<%
Response.Write "Tjena"
%>
Sv:problem med min site efter har installerat vs 2008
Det är bara vissa sidor som inte funkar (håller på och tuggar bara)
Jag måste förklara lite mer.
Jag använder asp filerna som codebehind filer, (ingen marcup) och i använder XSL filer som renderas till html.
I den XSL filen som inte fungerar (temp.xsl) har jag lagt till följande
<xsl:include href="inc_document_tree.xsl"/> //innehåller en template som visar klientens katalog trädstruktur
I filen inc_document_tree.xsl finns följande rad, som när jag tar bort den funkar hela men katalogträdet inte visas längre.
<script language="javascript" src="/doc/temp2.asp?CMD=TREE&{$page_params}"></script>
och temp2.asp renderar inc_document_tree.xsl igen.
det fungerar när jag tar bort Framework 2.0 sp2 men när SP2 installeras verkar som den går i en loop.
tack igenSv: problem med min site efter har installerat vs 2008
Vet inte vad som påverkas för ASP av .NET 2.0 sp2. Sv:problem med min site efter har installerat vs 2008