Är det någon som har ett exempel på hur man kan posta ett formulär från en webservice och sedan visa sidan man postar till i en browser? Jag förstår inte riktigt exakt vad det är du vill åstadkomma men här har du iaf en länk till ett exempel på MSDN som visar hur du gör en POST: Du kan väl skicka vilken data som helst från en webservice, men är det inte bättre att lägga in webservicens funktionaliteter (dess kod: klasser, metoder osv.) direkt på aspx-sidan? Samuel-> Ditt exempel visar hur man postar data till en aspx-sida från en webservice. Det är precis det jag vill. Men jag vill också visa response strömmen som en aspx-sida. Det är det som jag inte riktigt får till. Det är precis lika lätt oavsett om du gör det på servern eller i programmet, exakt samma kod. Sen blir prestandan sämre om du gör det i webservicen, men det är en annan femma. Oskar-> Har du något exempel på hur man löser det så vore jag tacksam. Se länken här ovan, typiskt bra exempel. Din postdata stoppar du in istället för exempeldatan, och istället för att skriva ut svaret på consolen så skickar du tillbaka det. Din post-sträng får du själv sätta ihop, är samma princip som för querystring Jo, men hur exakt skriver jag ut responsen till en ny aspx-sida? Det är just det som jag har problem med. Det står som sagt, leta efter Console.WriteLine i exempelkoden Jo, det står hur man skriver ut med Console.WriteLine. Hur menar du nu? Du får ju skicka tillbaka den strängen som resultat ifrån din webservice? På servern ska du inte skriva ut någonting. I ditt klientprogram kommer du sedan få tillbaka en sträng med html-kod ifrån webservicen som du kan göra vad du vill med Hej Erik, @Erik: Tibi-> Jag kan tyvärr inte använda browser kontrollen då det är ett av kraven att det ska öppnas i IE. Nu när vi vet vad problemet egentligen är så kan vi gå vidare :) Jag har svårt att förstå varför du vill från en WinApp posta data till en .aspx sida och visa resultat i en browser? Oskar-> Din lösning med att lagra datat i cachen och sedan komma åt den med en "nyckel" låter som en möjlighet. Ska prova den. Om du inte redan gjort det ta en titt på denna.. har inte läst hela men genom att snabbt titta på koden ser det ut som att dom anropar IE ifrån en WinApp och postar data.. och det är ju det du vill :) Tack Fredrik. Det gör ingenting i det här fallet att det bara fungerar i IE.Posta ett formulär från en webservice
Förklaring av problemet:
Jag har en windowsapplikation där jag skickar parametrar till en webservice. Dessa parametrar ska sedan postas till en aspx-sida som jag sedan vill visa i en browser.
Det som händer när man postar till sidan är att sidan visar värdena som postats på olika sätt.
Känns som ett rätt lätt problem men jag hittar inga ledtrådar?Sv: Posta ett formulär från en webservice
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/debx8sh9.aspxSv: Posta ett formulär från en webservice
känns som ett onödigt mellansteg att gå via webservicen!Sv:Posta ett formulär från en webservice
Lars-> All funktionalitet ligger redan i aspx-sidan. Webservicen är bara ett mellansteg som tar emot parametrarna från windowsapplikationen och skickar dom vidare till aspx-sidan. Anledningen till att jag gjorde så istället för att köra t.ex. httpwebrequest/response direkt från windowsprogrammet var att jag trodde det skulle vara lättare att öppna aspx-sidan via webservicen. Sv: Posta ett formulär från en webservice
Sv:Posta ett formulär från en webservice
Sv: Posta ett formulär från en webservice
Men hur skriver jag ut det som en aspx-sidan istället. Det står inte där!Sv: Posta ett formulär från en webservice
Har du tittat på Webbrowser controlen? Den kan hjälpa dig med detta.
Mvh,
TibiSv: Posta ett formulär från en webservice
Du behöver inte använda dig av en WebService. Du kan tex i från din WinApp starta upp en browser med Process klassen i .Net. Då räcker det att du enbart skriver in en URL så kommer den att automatiskt öppna upp din default browser. Du kan då skicka in din data via QueryStrings.
Du kan göra som Tibi säger, använda web controllen. Skapa en ny WinForm, lägg till kontrollen och navigera till din .aspx sida och skicka med data via tex en QueryString, eller posta data.Sv:Posta ett formulär från en webservice
Jag har tidigare använt webbrowser kontrollen och tycker den fungerar bra. Men tyvärr inte i det här fallet.
Fredrik-> Tyvärr kan jag inte skicka in data med querystrings då datat som kommer in är mer än 2000 tecken (eller vad begränsningen är). Det är därför jag måste posta.Sv: Posta ett formulär från en webservice
På din server skapar du en ashx-sida som bara tar emot all post-data och lagrar det i t.ex. cachen, med en slumpgenererad nyckel. Skriver ut nyckeln och skickar tillbaka den. Sedan skapar du en aspx-sida med ett tomt formulär pekandes på den aspx-sida du egentligen skulle posta till. I formuläret loopar du fram hiddenfält, ett för varje keyvaluepair ifrån cachen du sparade.
En annan variant är att du skapar en temp-fil innehållande ett autosubmittande formulär som du sedan tar bort när webbläsaren garanterat har öppnat sidan. (Det kan vara lite knöligt att avgöra)Sv: Posta ett formulär från en webservice
Webbrowser kontrollen är Internet Explorers egna, eller va i alla fall om inget har ändrats.
Ta en titt på detta, tror att det kan lösa ditt problem
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/311293Sv:Posta ett formulär från en webservice
Jag vet att mina önskemål låter lite bökiga men det här är en gammal lösning som funnits hos min kund där man postar data till en aspx-sida som sedan bygger upp en ganska avancerad rapport beroende på vad som postas till sidan. Det är därför det är rätt mycket data som postas till sidan. Nu vill de alltså ha en koppling från deras windows applikation (som jag har byggt) så att de väljer data i windowsapplikationen och skickar den till aspx-sidan så att rapporten skapas.Sv: Posta ett formulär från en webservice
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/311293Sv:Posta ett formulär från en webservice
Det verkar vara vad jag är ute efter. Även att jag får rysningar när jag ser att de använder SHDocVw..Sv:Posta ett formulär från en webservice