Hej! Hej Tror du råkar ut för samma fel jag får när jag startar om min server. Det står ASP.NET 2.0 en bit ner. Jag gissar du kör ett senare net framework än så? I så fall, gå in på IIS manager, kollar i poolen - leta reda på din domän, ställ om från 2.0 till vad det nu är för framework du kompilerat för, ex 4.0 eller 4.5 osv ... kör en iisreset och sen borde det fungera (om jag gissar rätt på felets art) ...Felmeddelande: Parsningsfel : Ett fel uppstod vid parsningen ....
Jag satt i går kväll och byggde på en hemsida till ett företag. Allt har fungerat finnt tills jag helt plödsligt fick följande meddelnade:
<code>
Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
--------------------------------------------------------------------------------
Parsningsfel
Beskrivning: Ett fel uppstod vid parsningen av en resurs som är nödvändig för att utföra den här begäran. Granska parsningsfelinformationen nedan och gör nödvändiga ändringar.
Parsningsfelmeddelande: Det gick inte att läsa in typen Tipskungen.Admin.Customers.editcustomers.
Källfel:
Rad 1: <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="editcustomers.aspx.cs" Inherits="Tipskungen.Admin.Customers.editcustomers" %>
Rad 2:
Rad 3: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Källfil: /Admin/Customers/editcustomers.aspx Rad: 1
--------------------------------------------------------------------------------
Versionsinformation: Microsoft .NET Framework-version:2.0.50727.3053; ASP.NET-version:2.0.50727.3053
</code>
Jag trodde först att det var något med sidan jag skapat som blivit fel, men problemet är att om jag bara skapar en ny sida utan kod blir det samma felmeddelande när jag kör den.
Som jag skrev så kom det helt plödsligt utan att jag varit in och pelat i IIS eller dyligt.
Någon som har ett bra tips.... Har googlat men det finns inte mycket av detta. Har dock inte kollat på engelska eftersom meddelandet blir på svenska.
/tyronneSv: Felmeddelande: Parsningsfel : Ett fel uppstod vid parsningen ....
Jag råkade ut för detta fel när jag flytade en local sajt mellan två utvecklingsmaskiner, lyckades du reda ut problemet?Sv: Felmeddelande: Parsningsfel : Ett fel uppstod vid parsningen ....
Ps. Haha jisses - frågan postades 2009 :)
Pelle