Hej, jag vill generera en lista (med dynamiskt antal dimensioner) i stil med: Ignorera class=important style='margin-left: 15; margin-right: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0' pellesoft som lagt dit det. Satt och klurade länge på det här igår men det verkar som at ListView kontrollen i asp.net inte tillåtersubnoder. Hur gör jag det med en repeater när jag inte vet antalet dimensioner? Du kan ha en usercontrol som har en literal i, sedan gör du en rekursiv funktion som du binder din datakälla till och bygger i hop ul-trädet, sedan skriver du ut den till Literalen. Det var precis så jag löste det till slut. Jag läste lite om treeview men den fångade inte mitt intresse, minns inte riktigt varför. Det är antagligen det bästa alternativet men nu när jag redan fått allt att snurra känns det tungt att börja tänka om. TreeViewn är lite fyrkantig tycker jag vad som gäller utgående resultatet (som de flesta .NET controller), dock så finns ett tilllägg här http://www.codeplex.com/cssfriendly som gör att man kan styra den lite mera... "CSSfriendly.dll":en som man kan utnyttja rör inte enbart TreeView utan även t.ex. checkboxlist och radiobuttonlist... kan vara värt att titta på för framtida bruk och kanske det som gjorde att du inte utnyttjade TreeView:n... CSSFriendly är inte ultimat. jag knåpade ihop en AJAX baserad load on demand trädkontroll för ett tag sen. asp.net nestade listor
<ul>
<li>Hej
<ul>
<li>Haj</li>
<li>Hoj</li>
<ul>
<li>Höj</li>
</ul>
</li>
</ul>
Så mina frågor:
Finns det någon kontroll jag kan använda för den här typen av listor?
Om inte, hur genererar jag och skriver ut listan? Ska jag bara skapa en sträng med <ul> och <li> och skriva ut den i en Literal kontroll? (Känns inte helt rätt).
Ett annat problem (ifall det finns en färdig kontroll) är att jag måste sätta in icke-standard attribut. T. ex. <li noDrag="true" noSiblings="true" noDelete="true" noRename="true">
Sv: asp.net nestade listor
Sv:asp.net nestade listor
Jag löste det helt enkelt med en literal, fult men fungerar.Sv:asp.net nestade listor
Sv: asp.net nestade listor
Var emot idén först.. kändes som en fusklösning. Men det finns egentligen inga andra alternativ verkar det som.Sv:asp.net nestade listor
Men jag ska ha det i åtanke om jag stöter på problemet i framtiden.Sv: asp.net nestade listor
Bättre att skriva egna treeview-kontroller, ex. ul-lista och nyttja JQuery för att skapa utforskar-look på den till ex. Som man kan nyttja, då kan man också modifera dem om uppdraget kräver det.. :D Sv: asp.net nestade listor
Den är inte så black boxad utan tillåter en hel del anpassning.
Ni hittar den på http://www.codeplex.com/ajaxtreeview