Har problem att få ajax att fungera för mina UserController. Jag har scriptmanagern i masterpagen (direkt efter <form>-taggen) och då fungerar även ajax i mina usercontrols.Ajax Usercontrols
Har en defaultsida där jag laddar ett antal usercontroler.
Vissa av dom använder sig av Ajax, men det fungerar inte.
Om jag lägger en scriptmanager i usercontrolen fungerar det, men då kan jag bara
använda det i en av mina usercontrols.
Har provat att lägga scriptmanagern i masterpagen, default och det fungerar ej.
Det naturliga borde vara att lägga dom i default men det går ej.
Default ser ut enligt följande:
<%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/BaseForm.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="WSAdmin_WSAdmin" %>
<%@ Register Assembly="WStats.Commons" Namespace="WStats.Commons.UI" TagPrefix="lx" %>
<%@ Register Src="UC/UCFoundations.ascx" TagName="UCFoundations" TagPrefix="uc1" %>
<%@ Register Src="UC/UCTemplates.ascx" TagName="UCTemplates" TagPrefix="uc2" %>
<%@ Register Src="UC/UCTemplateIndata.ascx" TagName="UCTemplateIndata" TagPrefix="uc3" %>
<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit, Version=3.0.20820.16598, Culture=neutral, PublicKeyToken=28f01b0e84b6d53e" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>
<asp:Content ID="m_content" ContentPlaceHolderID="m_ContentPlaceHolder" runat="Server">
<asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server">
</asp:ScriptManager>
<div class="ViewPanel">
<uc1:UCFoundations ID="UCFoundations1" runat="server" />
<br />
<uc2:UCTemplates ID="UCTemplates1" runat="server" />
<br />
<uc3:UCTemplateIndata ID="UCTemplateIndata1" runat="server" />
</div>
</asp:Content>
Sv: Ajax Usercontrols
Jag tror felet ligger någon annanstans, men låter konstigt att det endast fungerar när du har scriptmanagern i userkcontrollen.