Hej, Hej, om du kör web så kan du använda style="position:absolute; left: 20px; top: 100px;" på de kontroller du vill positionera absolut. Var det svar på din fråga? Ja, jag kan ju i formatmenyn sätta varje kontroll till absolute, och sedan dra den dit jag vill, utom en label av någon anledning. Ja, det gick fint att koda det. erhm, är du säker på att du vill använda absolut positionering.. det är vääääldigt ovanligt att man använder i webbutveckling. Ja undvik absolutpositionering så långt du kan, det är snarast en nödlösning att använda sig av utom i vissa fall. Hej, Nä, tabeller bör du inte använda om det inte är tabulär data.VS2008-Absolute posision
Har just börjat titta på VS2008.
Finns det inget sätt att få hela sidan att positionera alla kontroller.
Jag kan göra det med var och en, men det är ju klart irriterande.
Och framför allt, varför går det inte att få en label absolut positionerad ?Sv: VS2008-Absolute posision
Sv:VS2008-Absolute posision
Jag tänkte att det kanske fanns någon inställning som gör absolut "default". Jag vill minnas att man kunde dit i, om inte VS2005, så i alla fall visual web developer 2005.
Jag ska prova ditt tips på labeln, det skulle vara en hjälp att komma vidare.
Tack för tipset !Sv: VS2008-Absolute posision
Konstgt att alla kontroller utom label går att fixa i design-läge...
Jaja, nu kommer jag vidare.
Tack för hjälpen !Sv:VS2008-Absolute posision
Kolla istället in hur du gör flytande designer som klarar av dagens krav på en webbsite. Bra läsning:
http://www.amazon.com/Bulletproof-Web-Design-flexibility-protecting/dp/0321509021
och
http://www.amazon.com/Web-Standards-Solutions-Handbook-Pioneering/dp/1590593812/ref=pd_sim_b_2Sv: VS2008-Absolute posision
Sv:VS2008-Absolute posision
Tack för tipsen.
Nej jag är inte alls säker på att jag vill använda absolut pos.
Hur gör ni själva när ni vill ha många kontroller på en sida ?
Ett antal tabeller man fyller med kontroller ?
Även tabellerna behöver ju "flyttas runt" på sidan.
Jag tar tacksamt emot tips då jag bara precis börjat titta på detta.
/MartinSv: VS2008-Absolute posision
du kan positionera elementen mha CSS och pussla in lite DIV element om du behöver extra styrning på det hela.
Jag rekommenderar starkt böckerna på amazon jag skrev om tidigare.
De är lättlästa och ger mkt bra exempel.