Gången för mig är denna Utvecklar du visual studio eller? i så fall måste användaren <datornamn>\VS Developer ha rättigheter på mappen... och det har den ju oxå normalt sätt, men man vet ju aldrig... Japp det är VS.Net som jag utvecklar i.. Jag följde dina instruktioner till punkt och pricka. Hmm ok... Kolla vad jag hittade på en av pyttemjuks hemsor (http://www.asp.net/download.aspx).. Det var en sak som jag missat, Tack..men... kanske borde nämna att jag Det var det värstaste *låter som en pilsnerfilm* Du har rätt, det börjar likna en fars minsann.. jag har slut på idéer men sidan du skickade var bra, hade missat den Usern helt.. fast längst ned på sidan stode det ju att om man har lagt till Everyone så behövde man inte ASP usern.. Till slut visade det sig vara ett RTFM-fel. Fast man måste ju vet att manual finns om inte annat. Åandrasidan så är man ju _man_ och då läser man ju inte manualer ;-) Ok nu fungerar detProblem med min första .net sida...
1: skapa nytt ASP.NET projekt
2: titta på det (gör inget)
3: välj view in browser på WebForm1.aspx
4: Läs felmeddelandet som kommer upp i browsern
ALLTID SAMMA SAK!!
Det är här jag behöver hjälp av er...
Felmeddelandet är: (ngt förkortat)
Access denied to 'C:\Inetpub\wwwroot\christian\shit\' directory. Failed to start monitoring directory changes.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Web.HttpException: Access denied to 'C:\Inetpub\wwwroot\christian\shit\' directory. Failed to start monitoring directory changes.
Vad menas med detta?? vad är det för service som startar? vad gör jag för fel?
Hade samma problem med Beta2 (har nu skarpa versionen)
Vanlig ASP och rena HTML sidor funkar klockrent om du nu undrar
Jag har satt fulla rättigheter på ALLA (typ) utan att det gett mig något resultat, alltid samma fel..
Hjälp, börjar bli desprat
/c
Ps Det kan ha blivit 2 poster med detta meddelande men när jag postat mitt första så hittade jag inte det i forum listan så jag gör ett nytt försök DsSv: Problem med min första .net sida...
/peterSv: Problem med min första .net sida...
Om mappen inte tidigare hade rättigheter för VS Developer så fick den det nu, fast utan större resultat.. samma fel medd fortfarande...
Har satt fulla rättigheter på ovan nämnda, Everybody (som jag trodde var alla) och några till, alla har FULLA rättigheter..
Men är det någon som kan säga vad det är för service som den vill starta?
det kanske kan hjälpa mig, eller någonannan som vet hur ma löser mitt problem.
Koden som är på sidan är exakt den kod som kommer när man startar ett nytt projekt, så jag har inte byggt ngt dumt själv ...
/cSv: Problem med min första .net sida...
Jag skapade an ny ASP.NET webapplication. Gjorde ingenting och valde att titta på sidan i min läsare. Det tog en stund men det funkade bra. Sidan var helt vit: Funkar!
Låter som om det är problem med inställningarna i din IIS (localhost?)Sv: Problem med min första .net sida...
de som jag frågat tidigare har ju inte träffat på felet så...
några speciella inställningar som jag kan tänkas ha missat i IIS:en?
jag har redan suttit och kört permissons wizarden ett antal ggr utan resultat.. (ändrar inte det som den rekommenderar utan låter wizarden köra på)
/cJAG HAR DET!!!
---
Note: If you see this error message: "Access denied to 'C:\INETPUB\WWWROOT' directory. Failed to start monitoring directory changes"
---
Sen förljer en instruktion om hur du fixar detta.
Jag fattade aldrig att du hade ASP.NET bara och inte VS.NET *ser förlägen ut*
//Mikael.NETSv: JAG HAR DET!!!
... det hjälpte tyvärr inte :-(
har ju hela studio.net (skarpa versionen) inte bara ASP.NET
gav den usern t.o.m. fulla rättigheter utan resultat..
börjar bli irriterande
/c Sv: JAG HAR DET!!!
1: ändra rättigheterna enl webbsidan
2: startade om webbservern
3: stängde mina browsers och öppnade nya för att undvika cache
/cSv: JAG HAR DET!!!
Om det verkligen är så. Varför inte ta kontakt med utvecklarna. De brukar ha feedback forms på siten och eller genom V Studio.
Det ända som jag kan säga är just det att jag kollade enligt ditt exempel och mitt funkade som bara den.
En annan sak KAN vara att du inte installerade rätt. Det är ju över 30000 filer som ska in så.
I packetet för installation (det uppackade) ligger en readme.htm. Läs den och kolla ifall du gjort allt.
//Mikael.NETSv: JAG HAR DET!!!
/c
MS here I come.. Will keep U posted... om någon mer har problemetSv: JAG HAR DET!!!
Sv: JAG HAR DET!!!
; man kan ju göra det men det är inte rätt :-)
fast allvarligt, har gjort en ominstallation, har inte hunnit kolla om jag har samma problem än men när jag testat så kommer jag att posta om det hjälpte eller inte...
/cSv: JAG HAR DET!!!
och för att jag inte skall bli tagen för något annat än den idiot jag uppenbarligen är så kommer jag inte att meddela vad jag gjorde för fel
*det är nog precis det som ni tror jag gjorde*
Jag skäms och kommer inte att kalla mig programmerare på flera veckor nu
/c