hej. jag har en application jag gör. skulle behöva eran input/ideer på hur jag skulle kunna lösa en sak. Jag är inte riktigt helt hundra på hur du tänkte din idé, men mitt förslag är att du skippar att använda den inbyggda ajax-grunkan med updatepanel, kör på något ajax-ramverk typ prototype eller liknande istället, och skriv en egen musikspelare. yes spelaren ska gå med på alla sidor. va tänkte du? nått mer alternativ jag har? Det allra enklaste är att köra med frames eller en popup men om inget av dem är ett alternativ och di vill köra ajax så skippa updatepanels. Jag har mycket (dålig) erfarenhet av dem.updatera från masterpage. era tips o råd
det ska vara en musik spelare på sidan, och den ska kunna spela hela tiden och inte refresh. hur skulle jag kunna lösa detta på smidigaste sätt.
min ide va att använda ajax updatepanel till att updatera mina .aspx sidor till. typ masterpagens contentplaceholdern i en updatepanel.
va tror ni? Sv: updatera från masterpage. era tips o råd
En fråga: är det tänkt att musikspelaren ska följa med mellan flera sidor, och spela oavbrutet oavsett vilken sida man laddar?Sv:updatera från masterpage. era tips o råd
Sv: updatera från masterpage. era tips o råd
Just nu kör jag med jQuery + web services för ajax requests och det fungerar skitbra.