Hej på er! Om du känner till jquery så finns det ett plugin för det som heter "validation" http://bassistance.de/jquery-plugins/jquery-plugin-validation/ det är väldigt flexibelt och tillåter antagligen någon typ av datum validering. jQuery funkar förbannat bra. Tills nån besökare stänger av javascript i browsern... Validering skall *alltid* göras på serversidan. Du kan göra den på klientsidan också, med hjälp av javascript, men att bara ha den där är fel. borde inte en RangeValidator funka? Jag googlade lite till och hittade mycket riktigt Range Validator :) Använder du de inbyggda .net validatorerna så kommer både en serverside och en clientside validation att ske...Validator för kalender
Jag har ett beställningsformulär där kunderna kan beställa smörgåstårtor, plockmat och annat gott. I formuläret kan man välja ett hämtningsdatum från en kalenderkontroll. Nu vill jag att kunden inte ska kunna välja ett datum som är tidigare än tre dagar från dagens datum.
Jag använder mig av Regular Expressions och Validators på resten av formuläret men är tveksam om det finns ett regex eller validator för detta? Finns det någon smart lösning som gör att användaren b lir uppmärksammad på att de fyllt i fel, UTAN att behöva få det vid Postback?Sv: Validator för kalender
Om du inte är bekant med jQuery är det på tiden att du blir det, det tar javascript till en helt ny nivå.
Hur som helst så måste du lösa ditt problem med javascript.Sv:Validator för kalender
Sv: Validator för kalender
det går ju att sätta datatyp på den och en av typerna är ju Date
Sen får man såklart sätta MinimumValue och MaximumValue dynamiskt i tex page_load
om jag inte missminner mig så kommer den att validera såfort input-fältet tappar focusSv:Validator för kalender
Funkar utmärkt!
Tack för tipsen!Sv: Validator för kalender