Jag har en websida (content page) som innehåller en usercontrol. (samma usercontrol används flera gånger på sidan. Jag är en klant, jag hade en grej i PageLoad som kördes först... det gick betydligt bättre att ha den längre in i kedjan!Hämta värde från usercontrol via aspx-sidan den ligger på?
Strukturen ser ut så här
<code>
MasterPage
ContentPage
lite knappar osv
UserControl (Id: 1)
UserControl (Id: 2)
lite knappar osv...
/ContentPage
/MasterPage
</code>
UserControlen innehåller bland annat en "checkbox-enablad" Treeview-contol. och detta träd innehåller postorter, det finns även en knapp som heter Visa Postnummer. Denna knapp fungerar bra och läser igenom trädet efter valda noder efter att "OnTreeNodeCheckChanged"-eventet på trädet körst. Allt väl än så länge.
Nu till problemet: på huvudsidan (Content Page) finns en annan knapp som heter "Beräkna urval" Denna knapp ska läsa ut alla träd och helt enkelt bara plussa ihop lite data och där används dom icheckade noderna i trädet som underlag för where-satsen.
Första gången jag klickar på den så får jag 0 klickar jag sedan på den får jag rätt värde.
Skriver jag UserControl1.[massor med val] så hittar jag inte trädet. Det kanske är något jätteenkelt?
När jag debbuggat så har jag sätt att OnTreeNodeCheckChanged-eventet körts igenom och beräkningen sker efter det.
(Jag använder VS 2008)Sv: Hämta värde från usercontrol via aspx-sidan den ligger på?