Hej, Har du lagt alla filer i roten på servern? Dvs, om du har hemsidan www.foo.com så når du din sida på www.foo.com/default.aspx? Eller är det något i stil med www.foo.com/bar/default.aspx? Är ASP.NET 2.0 aktiverat på webbsajten?? Hej, Skapa en web.config som innehåller endast Jag vet inte om mjag blev klokare av det. Jag gjorde en ny sida eftersom jag trixade med namnen lite i den andra, men samma resultat, Upprepar; Så här säger Binero support : Hej Alexander, Du menar kanske att jag måste skicka med hela katalogstrukturen som VS2008 har skapat ? Ska hela strukturen med ? Alexander, Ja, men bara i HTML-mappen. En dum fråga. Vilka filer finns det i HTML-mappen? Är felmeddelandet ett ASP.NET-felmeddelande (låter så)? Finns det någon mer information i felmeddelandet än det du klistrade in tidigare? Tack för alla förslag ! Klippa in bilder går inte, men att kopiera in kod går bra. Finns < c o d e > resp. < / c o d e >-taggar till det, går dessutom att lägga med vilket språk det är skrivet i. http://pellesoft.se/area/help/page.aspx?id=502Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Jag är helt ny på ASP.NET och web-sidor i allmänhet, men känner att det är dags att lära sig lite.
Jag har i VS2008 gjort en väldigt simpel sida.
En knapp och en label. Typ "hello world".
Det fungerar naturligtvis lokalt, men när jag lägger upp den på mitt web-hotell (Binero) går det inte.
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
Måste jag ändra någon konfiguration eller något ?
Jag har tagit med alla filerna i projektet till mappen på servern eftersom jag är osäker på vilka som krävs.
Jag har gjort en Build som gick bra ?
Hoppas någon har ett förslag. Det är frustrerande att fasta på en sådan här bagatell :-(
Tack på förhand
/MartinSv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Sv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Har du lagt exekveringsfilerna i BIN-mappen på servern? Där ska de ligga för att fungera.Sv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Sökvägen ser ut så här : /web35237/martinrex.com/html
I denna map har jag en index.html, den kommer upp fint om jag skriver : www.martinrex.com
Nu försöker jag med : www.martinrex.com/lesson1.aspx
som sidan heter.Sv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
<code xml>
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
</code
så kommer du kunna se felmeddelandet troligtvisSv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Line 1: <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="lesson1.aspx.cs" Inherits="les01._Default" %>
Line 2:
Line 3: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Source File: /lesson1.aspx Line: 1 Sv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Line 1: <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Default.aspx.cs" Inherits="MrTest1._Default" %>
Line 2:
Line 3: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">Sv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Har du lagt exekveringsfilerna (de olika dll:er osv) i BIN-mappen på servern? Där ska de ligga för att fungera.Sv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Felet är följande:
Parser Error Message: Could not load type 'MrTest1._Default'.
Source Error:
Line 1: <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Default.aspx.cs" Inherits="MrTest1._Default" %>
Vad gör man åt det då ?
Det är ju VS2008 som genererat all kod...Sv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Det finns ingen BIN-mapp.
Jag har lagt allt i HTML-mappen.Sv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
I den finns det en BIN-katalog.
C:\MaRex\MrTest1\MrTest1\MrTest1\binSv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
När jag försöker det frågar sidan efter login.
Och...självklart access denied.Sv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Vilka är exekveringsfilerna ?
I BIN-mappen ligger bara en DLL och en annan fil "Program debug database".Sv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Ska även den finnas i BIN ?Sv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Går det köra asp.net program på den servern?
mvh RolandSv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Om du inte har några referenser i projektet så ska det inte behövas något i bin-mappen, så jag tror inte att det är där problemet ligger.
/JohanSv: Nybörjarfråga ang. publicera en sida.
Det visade sig vara ett rättighetsproblem hos Binero.
Synd man inte klistra in bilder här.
Jag gjorde ett snapshot av hur mapp-strukturen såg ut, men det gick inte att klistra in här.
Kanske ett tips till Pelle ?
Det vore ju enkelt att "fota" ett litet kod-stycke och klistra in här.
Lättare för de som ska hjälpa att se felet då.
Trevlig helg alla !
/MartinSv:Nybörjarfråga ang. publicera en sida.