Hej, jag har sett ajaxscript som klarar av att multiselektera filer i en katalog och ladda upp dem via asp.net. Frågan är går detta utan ajax, jag vill alltså klicka på en browse knapp, navigera till en katalog och selektera x antal filer sedan klicka ok. Samtliga laddas upp. Java/ActiveX/Flash är väl de alternativ du har tror jag Hej, kolla in neatupload. det är najs.Multiselektera filer vid uploading i asp.net 3.5
Jag har i nuläget 5 st olika filuploads men vill ha en som hanterar x antal filer.
Tack på förhand för information som kan leda till denna funktionalitetSv: Multiselektera filer vid uploading i asp.net 3.5
Sv: Multiselektera filer vid uploading i asp.net 3.5
Jag letade också efter en sån funktion, till slut fastnade jag för en lösning med Flash som jag hittade på www.codeproject.com/KB/aspnet/FlashUpload.aspx.
Om du lyckas lösa det utan externa komponenter så kan du väl meddela hur du gjorde.Sv: Multiselektera filer vid uploading i asp.net 3.5
http://www.brettle.com/neatupload
vet att den har stöd för multiselektering av filer men då krävs det att flash är installerat på klienten...
/stefan