Alltså det har aldrig varit ett problem tidigare. Förut stannade programköringen vid en avbrott punkt. Men nu stannar det inte för allt smör i småland. Och värst är att jag inte kommer på hur man får VS att stanna på en break point. Någon som vet? Det är tydligen Explorer 8 som gör detta problem. http://forums.asp.net/t/372106.aspx Någon som känner till en lösning? Det fungerar bara om man inte har mer än 1 session av IE8 igång. Det verkar finnas massor med olika förklaringar/lösningar på detta, generellt kan man säga att det sällan är en enda orsak och en enda lösning på problemet. Det finns dessutom flera olika typer av problem, håller man muspekaren över breakpointen med den gula varningssymbolen, så startar alltid texten med "The breakpoint will not currently be hit" sedan brukar det följas av en av flera meningar : Men att köra Firefox är väl en trevlig work-around? Sedan kan man köra tester i IE8. Kanske du vet hur man ställer om Firefox som webläsare för Visual Studio ? Jag har Firefox som default browser och VS 2008 startar alltid med Firefox. Och debuggern fungerar att stega igenom när man har breakpoints? Vilken webbläsare man använder borde inte spela någon rollBreak point. Stannar inte körningen i IE8
Sv: Break point. Stannar inte körningen.
Sv:Break point. Stannar inte körningen.
* No Symbols have been loaded for this document
* The source code is different than the original
* No executable code is currently loaded in this location
* ...
Några saker som jag brukar pröva med:
* Starta om utvecklingsmiljön
* Rebuild solution
* Ta bort kompilatorns optimeringen
* Tömma ASP.nets temp folder (c:\windows\Microsoft.net\Framework\v2.0.xxxxx\Temporary ASP.net files
* Starta om webservern
* Svära lite
* Svära lite till och lova mig själv att aldrig programmera webb igen, i alla fall inte förräns tidigast Visual studio 2018, när webbdelen kanske inte är i betafas längre och är lika stabil som windowsdelen.Sv:Break point. Stannar inte körningen.
JA nu under natten åkte uppdateringen in från MS inför "Black Hat". Men inte f*n har de rättat till buggen.Sv: Break point. Stannar inte körningen.
Annars kanske detta funkar: http://blogs.msdn.com/brada/archive/2008/10/28/enabling-firefox-support-in-visual-studio-2008.aspxSv:Break point. Stannar inte körningen.