Får bara "1601-01-01 01:00:00" som resultat från ascx-filer som jag vill läsa av när de senast är ändrade. Annars får jag ut rätt datum och tid på andra fil typer. Vad kan vara galet? Har nu testat både lokalt på min arbetsmaskin och på min webplats hos Ballou. Samma problem uppstår. men om jah högerklickar på filen ifråga som strular så blir det rätt datum.... LastAccessTime låter lite på namnet som att det inte alls innebär senast ändrad, utan mer senast använd eller vad det nu heter. Tänkte mer på att svaret på det konstiga datumet han fick står i dokumentationen :) http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.filesysteminfo.lastaccesstime.aspx Informationen kan inte saknas när den finns vid "högerklick-egenskaper". "If the file described in the FileSystemInfo object does not exist". Om jag nu har två filer (test.ascx och en som heter test.xml) i en mapp som både jag och mitt program har rättigheter att läsa och skriva i så hittas XML-filem och rätt datum visas.... men ASCX-filen får fnatt. Tänkte mer ett konkret exempel med en xml-fil och en ascx-fil som ligger i samma mapp, där sökvägarna står med i exemplet, dvs. det du pratade om nyssFileinfo bekymmer med ascx-filer
Använder följande kod
<code>
Dim f As New FileInfo(minfil)
senastanvand = f.LastAccessTime
</code>Sv: Fileinfo bekymmer med ascx-filer
Sv: Fileinfo bekymmer med ascx-filer
/JohanSv:Fileinfo bekymmer med ascx-filer
If the file described in the FileSystemInfo object does not exist, this property will return 12:00 midnight, January 1, 1601 A.D. (C.E.) Coordinated Universal Time (UTC), adjusted to local time.Sv:Fileinfo bekymmer med ascx-filer
Rätt sökväg? Rätt rättigheter?Sv:Fileinfo bekymmer med ascx-filer
Sv:Fileinfo bekymmer med ascx-filer
<code>
Dim f As New FileInfo(minfil)
dim senastanvand as string = f.LastAccessTime
</code>
Sätt minfil = valfri fil förutom ascx... och det blir rätt
Det som blir några år före Gustav II: död är när man sätter minfil = en ascx.... Sv: Fileinfo bekymmer med ascx-filer
Sv:Fileinfo bekymmer med ascx-filer
<code>
Dim f As New FileInfo("c:\minXMLfil.xml")
label1.text = f.LastAccessTime
Dim y As New FileInfo("c:\minASCXfil.ascx")
label2.text = y.LastAccessTime
</code>Sv: Fileinfo bekymmer med ascx-filer
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
string appPath = this.Request.PhysicalApplicationPath;
System.IO.FileInfo ascxFile = new System.IO.FileInfo(System.IO.Path.Combine(appPath, "test.ascx"));
System.IO.FileInfo xmlFile = new System.IO.FileInfo(System.IO.Path.Combine(appPath, "test.xml"));
this.ascx.Text = ascxFile.LastWriteTime.ToString();
this.xml.Text = xmlFile.LastWriteTime.ToString();
}
ger:
Ascx: 2009-08-13 18:53:39
Xml: 2009-08-13 18:53:53
Jag röstar fortfarande för att du knasat till någon sökväg.