Hej, jag har en applikation som dels kräver inloggning (som sparas i en session) och där man även kan byta namn på en mapp i applikationen. När du ändrar en fil (eller mapp verkar det som) kompileras applikationen om. Om du kör med inProc sessioner så försvinner de. Så en lösning är att välja någon av de andra typerna av sessioner. En annan är att lägga mappen du byter namn på utanför applikationen. Det ska finnas en inställning där man stänger av denna funktionaliteten. Minns att jag läst om det men det är allt. använd session state server http://msdn.microsoft.com/en-us/library/87069683(VS.71).aspxSessionen dör när man byter namn på en mapp?
Problemet är att när man byter namn på mappen så verkar sessionen dö. Går det att göra något åt det?
Min kod:
<code>
DirectoryInfo siteFolder = new DirectoryInfo(Server.MapPath(ResolveClientUrl(String.Format("~/Sites/{0}", oldCleanName))));
siteFolder.MoveTo(Server.MapPath(ResolveClientUrl(String.Format("~/Sites/{0}", site.CleanName))));
</code>Sv: Sessionen där när man byter namn på en mapp?
Vet inte om man kan undanta någon mapp från kompilering, lyckas inte hitta någon dokumentation för det.
/JohanSv:Sessionen där när man byter namn på en mapp?
Sv: Sessionen där när man byter namn på en mapp?