Just nu håller jag på att bli tokig. Jag har klippt kod från en fungerande sida som nu inte fungerar på min nya sida. Jaha, efter att stirrat på detta underliga fenomen i timmar så ser jag nu att det står response.redirect istället för server.transfer. Felet beror på att man i en updatepanel inte kan ha server.transfer på en knapp eller dyligt. Kan tyvärr inte hjälpa dig. Ligger knappen i grid1.Controls? annars måste du göra en rekursiv sökning i alla child controls också.Page.PreviousPage fungerer icke
Det jag vill är på vanligt enkelt sätt skicka med data till nästa sida som jag gjort flera gånger men som tydligen inte ska fungera denna gång.
Kod sida 1:
myInfo.Orgnr = e.CommandArgument
myInfo.Projekt = HiddenProjekt.Value
myInfo.OrgnrHK = HiddenOrgnr.Value
Context.Items("myInfo") = myInfo
Response.Redirect("Sida2.aspx", True)
Jag har declarerat myInfo som OrgData som är en Serieliserad class.
Kod Sida 2:
If Page.PreviousPage IsNot Nothing Then
myInfo = CType(Context.Items("myInfo"), OrgData)
ViewState.Add("myInfo", myInfo)
End If
If Page.IsPostBack Then
myInfo = CType(ViewState.Item("myInfo"), OrgData)
End If
Jag har kört debug och den hoppar helt över if satsen med Page.PreviousPage, den är alltså Nothing.
Jag tror inte felet är i koden ovan utan något annat som saknas t.ex. något i web.config osv.
Alla förslag mottages tacksamt då jag nu ger upp och istället tar en ficka och tittar på fåglarna.
/ClasseSv: Page.PreviousPage fungerer icke
Ändrade nu på detta och då kom nästa problem med posten.
Just den raden med server.transfer ger fel: PageRequestManagerParserErrorException.
Har ingen aning om varför eller vad det betyder.
Någon kanske?Sv:Page.PreviousPage fungerer icke
Jag försökte att använda följande
_linkButton = Grid1.FindControl("Knapp")
ScriptManager1.RegisterPostBackControl(_linkButton)
Men jag hittar inte knappen. Så nu ger jag upp.
/ClasseSv: Page.PreviousPage fungerer icke
Av egen erfaraenhet vet jag att man ska hålla sig borta fråns criptmanagern och updatepanels. Dom gör mycket mera onytta än nytta.
Nu för tiden kör jag allt ajax m.h.a. jquery. Mycket snabbare, snyggare kod och mera kontroll.Sv:Page.PreviousPage fungerer icke