Hejsan! Byt url till något ofarligt, eller skriv en egen klient istället för webbläsaren Det går inte göra en hemlig url eftersom webläsaren måste få reda på den, alltså kan man sniffa trafiken för att få fram den. Om du absolut måste dölja den för besökaren (förstår inte varför och jag skulle bli riktigt irriterad om jag besökte en sådan site) så kan du öppna sidan i ett frameset eller en iframe t.ex. Men som sagt, förstår inte varför du skulle vilja göra det. Förklara gärna vad du tänkt göra, det kanske finns en bättre lösning. Kan du förklara närmare vad du syftar på med: "snor url:n och öppnar upp ett nytt fönster med denna url"Dölja adressfältet i IE
Tydligen ska det inte gå att dölja adressfältet i IE 7 (och säkert IE 8). Men, det finns säkert en work-around på detta. Någon som vet?
Jag vill undvika att någon snor url:n och öppnar upp ett nytt fönster med denna url. kan man lösa det på något annat sätt?
// nickeSv: Dölja adressfältet i IE
Sv: Dölja adressfältet i IE
/JohanSv: Dölja adressfältet i IE
Är det URL'n till en aktiv ASP.net sida eller en resurs så en bild, video eller liknande?
* Är det andra besökare som inte skall kunna sno url'n.
T.Ex. "http://minsida.exempel/users/kalle-anka/privata" inkorgen för privata e-mail för en användare?
* Är det att en användare inte skall kunna ha flera fönster öppet sammtidigt?
* Är du rädd att någon skall länka till dina bilder/filmer?