Hej. denna tag som levt kvar sedan 1.1 ställde till det! Bra att du hitttade problemet :) I know, jag använder oftast prototype JS och callbacks, men för smågrejer så är updatepanels nice...postbacks från UpdatePanel gör fullständig update
Vi har tagit över förvaltningen av en site från ett annat företag.
Siten är ursprungligen skriven i 1.1, sedan konverterad till 2.0.
Nu har jag uppgraderat den till 3.5 pga trevliga funktioner samt ajax frameworket.
Men nu till problemet, jag har en Updatepanel, med en knapp och en timer i.
Både timern och knappens postback resulterar i en fullständig renderng av sidan inte bara innehållet i updatepaneln. Jag har googlat på problemet men hittar inge klockrent.
Vad kan vara felet?Sv: postbacks från UpdatePanel gör fullständig update
<xhtmlConformance mode="Legacy"/>Sv:postbacks från UpdatePanel gör fullständig update
Vet också att asp:buttons brukar ställa till det så man måste använda asp:linkbutton. Men det var kanske bara i vissa situationer.
För övrigt så rekommenderar jag inte alls att använda den inbygda ajax-funktionen över huvud taget. Så fort du försöker blanda in repeaters eller usercontrols i det hela kommer du få en hemsk huvudvärk.Sv: postbacks från UpdatePanel gör fullständig update
När jag var grön på Ajax skrev jag en hel prisjakt.nu-liknande sökmotor med update panels, siten är svinsnabb och kunden nöjd. Så det beror oxo lite på hur man använder tekniken. Men visst, callbacks eller webservices är ju bättre.