Tänkte kolla om någon spontant har ett svar på detta. Har du Firebug igång i Firefox? Den lär slöa ner vissa ajax-script ganska mycket. Inte när jag testade, dock installerat precis efteråt. Som sagt, det ska egentligen inte köras några js/ajax-grejer alls. Och det leder ju osökt in på tanken att jag kanske ska testa att avaktivera typ allting och se om problemet kvarstår.ASP.NET/MS AJAX + firefox grymt långsamt?
Vi har en liten webbapplikation, skriven i ASP.NET 3.5 med Ajax Toolkit (från ms tror jag väl?). AJAX är till för lite "inbyggda" modala dialogrutor.
Programmet kommunicerar med en sql-server. Hela skiten ligger lokalt inom samma nät just nu; sqlserver, webbserver, klienter.
Dessutom används windows authentication för att logga in. Inte exakt koll på hur det där är upplagt, men det är ju sån inbyggd i web.config. =)
Om jag använder ie för att testa programmet, typ "byt vecka", så går det väldigt fort. Sidan laddas om, nya veckan öppnas. I samband med detta används inget js (dvs ajax).
Använder jag istället ff och gör samma sak så tar en så enkel grej väldigt lång tid, säg 5 sekunder.
Någon som känner igen situationen och har någon ide?Sv: ASP.NET/MS AJAX + firefox grymt långsamt?
Sv:ASP.NET/MS AJAX + firefox grymt långsamt?