Jag har två ASP.NET-sidor (VB), sida1.aspx och sida2.aspx. På sida1 har jag en Label1 som skall ha värdet ”0” eller ”1”. Vidare har jag på sida1 en Button1 som när Label1 är ”0” skall vara Enabled=False. Från början är Label1.text=”1”. Jag klickar på Button1för att komma till sida2 enligt: Det finns ingen möjlighet att ändra på en föregående sida. Och det är inte alls konstigt att labelen inte ändras. Sidan kan ju inte uppdateras efter varje kodrad. Det finns då kanske en liten möjlighet med JavaScript som du skriver. Jag kan ingenting om Javascript. Kan du eventuellt ge något tips om hur det skall lösas eller till någon länk eller till ett kodexempel el dyl. and vänd Sessions och spara sina värden i. Sessioner kan kommas åt från alla sidor på servern.Uppdatering i föregående sida
Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)
Label1.text=”0”
Response.Redirect(“sida2.aspx”)
End Sub
Label1 ändras dock inte till “0” eftersom sidan tydligen inte uppdateras, Page_Load (Page.IsPostBack). Min tanke är att om man går tillbaka till sida1 (ex.vis genom webbläsarens tillbakapil) så skall Label1 vara”0” så att Button1 inte skall gå att trycka på. Detta ur ren säkerhetssynpunkt.
Jag hoppas det går att förstå mitt problem och att det är någon som kan hjälpa mig med detta. Sv: Uppdatering i föregående sida
När du skickar vidare till en annan sida, stoppas exekveringen av den första och den sidan är då "död". Servern har ingen koppling till den längre.
Eventuellt kan du lösa problemet med JavaScript, som exekveras vid knapptrycket, innan postback.
Du måste hur som helst ha en koll i serverkoden så att ett eventuellt andra knapptryck inte registreras. Även om du disablar knappen, finns det sätt att komma runt det.Sv:Uppdatering i föregående sida
Sv: Uppdatering i föregående sida