Skickar ut mail från en webbapplikation (ASP.NET 2.0). Kör enbart på default inställningar, då detta visat sig funka för den stora massan. Några få undantag finns självklart, och oftast handlar det om lite mindre organisationer, med IT-organisation som inte ligger i framkant. Det som brukar vara problemet är ex Å, Ä och Ö. Jag har försökt leta upp en förklaring/lösning på egen hand, men blir inte klok på det. Vad kan det vara hos mottagande part, som inte är kompatiblet? Vi talar ju samma språk, och bägge parter borde kunna hantera specifika svenska tecken. Finns det nåt jag kan göra/ändra i applikationen, som då i sin tur inte påverkar alla andra, där det faktiskt fungerar idag? Jag misstänker att det skulle vara väldigt intressant att få veta följande för att kunna klara upp det (om än att kanske inte just jag kommer på problemet):Encoding problem
Sv: Encoding problem
1) Vilken encoding encodas texten med just nu?
2) Det skulle vara väldigt användbart om du kunde klistra in hela headern på ett autentiskt problem-mail (klipp bort ev. mail-adresser osv om det är känsligt), samt iaf. första raden eller så på själva texten